Összehasonlító teszt: Ford Fusion 1.4/Mazda2 1.4/Suzuki Ignis 1.3

Helyből ugrás

Az új Suzuki a kombi s karosszériát viselő ellenfeleivel tesztünkben és a piacon is szembetalálja magát.
Nagyobb képKorszellem-kisautók magas építéssel. A Ford és a Mazda formájukkal igyekeznek műszaki rokonságukat titkolni. A Mazda a sportos, a Fusion a családias irányt választotta. Az Ignis második generációja megjátssza a városi terepjárót, de nemsokára valóban lesz összkerekes változata Nagyobb képAz Ignis terepjárós hasmagassága miatt emelkedik a legmagasabbra, ám a raktérperemmel együtt. A Mazda és a Ford alacsonyabb raktérszéléhez kisebb raktérperem társul. A Mazda hátsó lámpái a másik kettőénél lejjebb, de a megszokottnál följebb fekszenek
Nagyobb képA Fordban kemény és műanyag a műszerfal, de színei és felülete miatt nem nyomasztó. A sebességmérő aljába tett folyadékkristályos vízhőmérő és üzemanyagmérő nehezen olvasható, a szellőzőnyílások szabályozása praktikus Nagyobb képA Mazda műszerfala is játék az érzelmekkel, fogósak a fémbetétek a konzolon és a kormányon. A karimás műszerek és a fémpedálok versenyidézőek
Nagyobb képAz Ignis műszerfalának van stílusa. Jó a kormány fogása, de a fék és a gázpedál közel van egymáshoz. A középső szellőzőket csak az áramlásváltóval lehet zárni Nagyobb képA Fordnak még az alapváltozata is kellemes kárpitokat, barátságos utasteret kapott. A magas ülésekből jó a kilátás a forgalomra
Nagyobb képKívül-belül a sportra játszik a Mazda2-es. A hatásért viszont fizetni kell, a pénzért egyedi megjelenés, jó közérzetet adó utastér kapható Nagyobb képAz Ignisnek sem a kormánya, sem az ülése nem állítható az alapváltozatnál, vásárlás előtt érdemes kipróbálni az üléshelyzetet. A GS-felszereltségű tesztautó sötét üléskárpitja nem tesz jót az utastér hangulatának
Nagyobb képPár centis a lépcső a raktérben. A hátsó ülésnek fémalja van, könynyebben tisztítható és ellenállóbb, mint a habszivacs. A Fordban a hátsó ülések felett is van utastéri lámpa, ami jól jön a kibővített raktér megvilágításához Nagyobb képA Mazda2-es csomagtere hasonló a Fusionéhoz, de a kalaptartó eltérő kiképzése miatt könnyebben rakodható. A szolgálaton kívüli hátsó fejtámlák az üléstámla gerincébe tolhatók
Nagyobb képA hármas legkisebb csomagtere a legnagyobb lépcsővel, az Ignisben. A hárompontos Isofix-gyereküléseket a háttámla horgához is ki lehet akasztani. A hátsó fejtámla benne van az alapárban Nagyobb képA Focusokban is megtalálható Duratec-motor a közepes fordulatszám-tartományban dinamikus leginkább
Nagyobb képA Mazda2-es motorja a Fusionéhoz hasonló, csak a Duratec felirat hiányzik. A Fordénál hosszabb végáttétel ellenére fürgébb vele az autó Nagyobb képA Suzukiban finoman forog és élénk az összehasonlítás legjobb motorja

Összehasonlító műszaki táblázat

Interaktív ponttáblázat

Alapmodellek felszereltség- és extraárai

Értékelés

Az Autó2 újság 2003/10. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2003.

októberi száma


A Luxusautó
2003/1. száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!