Teszt: Suzuki Ignis 1.3 GS

A Suzuki a Swifthez és a Wagon R-hez szokott autósokat az Ignisbe csábítja, de a márka újonc vevőinek is igyekszik a kedvében járni.

Hullámlovas

Nagyobb képA Swift helyett Esztergomban gyártott Ignis divatos külsejű, a Wagon R műszaki rokona Nagyobb képA műszerfal egyszerű, könnyen kezelhető, és jól látható, a kapcsolók nagy része GM-jelzésű. A középső szellőzőnyílásokat csak központi áramlásirányítóval lehet elzárni. A nagyméretű Blaupunkt-rádió két oldalán praktikusak a tárolórekeszek; a fék és a gázpedál közel van egymáshoz
Nagyobb képA magyar Ignis megemelt Wagon R megnyújtott orral, sportmintázatú lemezekkel. A merev hátsó tengely nem szereti a ránk rohadt magyar utakat. A magasra emelt lámpák biztonságot nyújtanak Nagyobb kép Kissé komor, de nem ellenszenves az utastér. A kormány nem állítható, az ülés nem tartja a combokat
Nagyobb képA GS-csúcsváltozatnak műanyag díszítése és ködlámpája van, a másik két felszereléshez nem lehet rendelni, de már kapható utángyártott. A tetőcsomagtartó csak az alapváltozatból hiányzik Nagyobb képA csomagtartó pereme 63 centire magasodik a talajtól, a belső perem és az üléstámla között ugyanennyi a távolság
Nagyobb képAz előrehajtott támla 15 centi magas lépcsőt alkot. A tengely túloldalán vannak az Isofix-gyerekülésrögzítés csatlakozóhorgai. A csomagtér nyílása 110 centi, az átlagméretre állított első ülések mögé 147 centi hosszú tárgy fér. A fejtámlákat nem kell kivenni Nagyobb képKetten kényelmesen elférnek a hátsó ülésen. Az ülőlap kiképzése szokatlan a helyet elfoglaló keresztpárnázat miatt
Nagyobb képAz ajtók fele textil-, fele műanyag borítású, nagyon jók a zsebek, a könyöklők mérete és kiképzése Nagyobb képA hátsó fejtámla nem emelhető fel nyúlánk utasoknak szabályos, fejtetővel egyező magasságba. Alatta a háttámlán a harmadik Isofix-rögzítés horga látható (Amerikában és Ausztráliában már kötelező, itthon csak elvétve látni)
Nagyobb képNem nagy a kesztyűtartó, jól jön a mellette kiképzett üreg Nagyobb képAz egyszerű óraegység kellemes színekkel világít, fémkeretük sportosít
Nagyobb képA szemüvegtartó a csúcsmodellnek praktikus tartozéka, de a vezető előtti napellenző figyelmeztetése nem a magyartalansága miatt meglepő: „Ne szereljen fel hátranéző gyermekülést ezen az ülésen, mert légzsák van felszerelve” Nagyobb képA kalaptartó pereme éles, szó szerint homlokon vághat
Nagyobb képAz utastérvilágítást a műszerfalról is lehet kapcsolni Nagyobb képLefestett kenőfurat a hátsó ajtó zsanérjában
Nagyobb képAz Euro 4-es, változó szelepvezér- lésű motor a 93 lóerő ellenére nem versenyzésre való, de finoman működtetve, a kevés nyomatékkal jól gazdálkodva, hatásos zaj- és vibrációszigeteléssel az Ignis legjobb része  
Előnyei - hátrányai

A Suzuki Ignis és néhány versenytársa

Adatlap: Suzuki Ignis 1.3 GS

Az Autó2 újság 2003/8. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2003.

augusztusi száma


A Luxusautó
2003/1. száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!