A Swift helyett Esztergomban gyártott Ignis divatos külsejű, a Wagon R műszaki rokona |
A műszerfal egyszerű, könnyen kezelhető, és jól látható, a kapcsolók nagy része
GM-jelzésű. A középső szellőzőnyílásokat csak központi áramlásirányítóval lehet elzárni.
A nagyméretű Blaupunkt-rádió két oldalán praktikusak a tárolórekeszek; a fék és a gázpedál közel van egymáshoz |
A magyar Ignis megemelt Wagon R megnyújtott orral, sportmintázatú lemezekkel. A merev hátsó tengely nem szereti a ránk rohadt magyar utakat. A magasra emelt lámpák biztonságot nyújtanak |
Kissé komor, de nem ellenszenves
az utastér. A kormány nem állítható, az ülés nem tartja a combokat |
A GS-csúcsváltozatnak műanyag díszítése és ködlámpája van, a másik két felszereléshez nem lehet rendelni, de már kapható utángyártott.
A tetőcsomagtartó csak az alapváltozatból hiányzik |
A csomagtartó pereme 63 centire magasodik a talajtól, a
belső perem és az üléstámla között ugyanennyi a távolság |
Az előrehajtott támla 15 centi magas lépcsőt alkot. A tengely túloldalán vannak az Isofix-gyerekülésrögzítés csatlakozóhorgai. A csomagtér nyílása 110 centi, az átlagméretre állított
első ülések mögé 147 centi hosszú tárgy fér.
A fejtámlákat nem kell kivenni |
Ketten kényelmesen elférnek a hátsó ülésen. Az ülőlap kiképzése szokatlan a helyet elfoglaló keresztpárnázat miatt |
Az ajtók fele textil-, fele műanyag borítású, nagyon jók a zsebek, a könyöklők mérete és kiképzése |
A hátsó fejtámla nem
emelhető fel nyúlánk utasoknak szabályos, fejtetővel egyező magasságba. Alatta a háttámlán a harmadik Isofix-rögzítés horga látható (Amerikában és Ausztráliában már
kötelező, itthon csak elvétve látni) |
Nem nagy a kesztyűtartó, jól jön a mellette kiképzett üreg |
Az
egyszerű óraegység kellemes színekkel világít, fémkeretük sportosít |
A szemüvegtartó a csúcsmodellnek praktikus tartozéka, de a
vezető előtti napellenző figyelmeztetése nem a magyartalansága miatt meglepő: „Ne szereljen fel
hátranéző gyermekülést ezen az ülésen, mert légzsák van felszerelve” |
A kalaptartó pereme éles, szó szerint homlokon vághat |
Az utastérvilágítást a műszerfalról is lehet kapcsolni |
Lefestett kenőfurat a hátsó ajtó zsanérjában |
Az Euro 4-es, változó szelepvezér-
lésű motor a 93 lóerő ellenére nem versenyzésre való, de finoman működtetve, a kevés nyomatékkal
jól gazdálkodva, hatásos zaj- és vibrációszigeteléssel az Ignis legjobb
része |
|
Előnyei - hátrányai A Suzuki Ignis és néhány versenytársa
Adatlap: Suzuki Ignis 1.3 GS
|