Teszt: Kia Rio 1.3 RS Classic

Koktél

A Kia legújabb típusa a Hyundaijal együttműködve arra is készül, hogy megváltoztassa a koreai autókról alkotott képet.
A formát az Italdesign készítette. Az új kompakt Kia jól variálható csomagterével szerez jó pontokat Az emelkedő övvonalú karosszéria jól áttekinthető. A hátsó szélvédő törlője majdnem fölösleges, az üveget a légáramlatok még nagy esőben és városi forgalomban is tisztán tartják
A kis, 75 lóerős motor nem kapott burkolatot. Fogyasztása kedvező, még teljes terheléssel is kellő dinamizmussal mozgatja az üresen egy tonnánál könnyebb karosszériát. Mechanikus zajai különösen gyorsításokkor és autópálya-menetben zavaróak Az ázsiai divat szerint szürke műanyagokból építkező műszerfalnak jót tesz a fekete műszeregység és középkonzol. A fordulatszámmérő a Classic-kivitelben alapáras
Az ajtókra szövet is jutott. A kárpitozás vékony és keskeny, így sikerült növelni a vállszélességet. Az ajtózsebek azonban szinte használhatatlanul keskenyek A tágra nyíló ajtókon könnyű a ki-beszállás, a küszöbök a karosszéria merevítése érdekében meglehetősen szélesre sikerültek. A hátsó ülések előtt kevés a lábhely
A hátsó támlák ledöntésével 1277 literesre bővíthető a 450 literes csomagtér. A kombijelleget hangsúlyozó takaróroló csak könnyebb tárgyakat bír el A vaskos hátsó oszlopok tolatáskor zavarnak a kilátásban

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Kia Rio 1.3 RS Classic

A Kia Rio és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata