Összehasonlító teszt: Opel Corsa Comfort 1.7 DTI 16V, Peugeot 206 HDi Premium, Skoda Fabia Comfort PD TDI

Takarékláng

A népszerű ötajtós kisautók a legnagyobb
igénybevételre dízelmotoros változatukban számíthatnak.

Három autó, három elv. A Corsa az előd vonalait őrzi, a Peugeot az érzelmekre hat, a Fabia nagy méreteit csomagolja vonzó karosszériába

Az Opel és a Fabia kombi jellegű farral növeli a teret, a Peugeot a kupéhoz közelít

A Corsában, akárcsak a többi autóban, állítható a kemény tömetű vezetőülés magassága. Utastere széles. Az íves műszerfal burkolata kemény, belül sok a műanyag. A műszerek áttekinthetőek, a készüléktől elkülönülten került fel a rádió kijelzője Lendületes Peugeot-műszerfal kemény műanyagból. A divatozástól nem sérült az áttekinthetőség. Az igényesebb műanyagok uralmát vékony textilbevonat oldja. Sok a tárolóhely a vezető közelében, az utas üléslapja alatt rekesz van. A bal elülső üléstámla teljesen előrehajtható. Az elülső ülés oldaltartása csekély, az ülőfelület rövid, de az ülés formája, puhasága kényelmessé teszi
A Fabia műszerfala a három közül a legfinomabb, nagyautókat idéző, borítása puha. Csak ennek állítható a kormánya mindkét irányban. Az órák jól áttekinthetők. A középkonzol sok helyet elvesz, a kormány kicsit a szélre szorult. Van pakolóhely az ülés alatt, a műszerfalban levő még hűthető is A Corsáé a legkisebb motor, de az egyetlen hengerenkénti négyszelepes hagyományos, mindazonáltal nagynyomású, elosztós befecskendezővel. Nincsen hangszigetelő kapszulája, ám így is viszonylag csendes
A Peugeot híres-nevezetes gyűjtőcsöves, HDi-motorját zajcsillapítási és esztétikai okokból műanyag hangszigetelő borítja A Fabia befecskendező rendszere a legkülönlegesebb és legújabb adagolópumpás megoldás. Minden egyes hengerbe a hengerfejbe épített, mechanikusan működtetett pumpaporlasztó-egység porlasztja a gázolajat. Teljesítményben, de különösen nyomatékban masszív előnnyel vezet versenytársai előtt, fajlagos fogyasztása is a legalacsonyabb

A Corsa zegzugos csomagtere a legnagyobb, a hátsó ülés támlája osztva, ülőlapja egyben dönthető. A Peugeot csomagterének oldalfala és alja sík, a hátsó ülésnek mind a lapja, mind a támlája osztva dönthető. A Fabia rakodóterének pereme alacsony. A támla és az ülőlap szintén osztva dönthetőb

A Corsában három utasra méretezett a három fejtámla és automata öv. A fej fölötti magasság elegendő, a térdek még éppen elférnek támlaérintés nélkül. Az ülésből kiálló övcsatok és az elülső ülések sínjeinek szögletes vasai kényelmetlenséget okozhatnak A Peugeot utastérbe hajló oldalíveit követő ajtó nyílása alacsony, könnyen beleütközhet a ki- és a beszálló feje. A lábhely kis híján szűkös, mélyre nyúlik az elülső ülés tartószerkezete. Az ülőlap puhán kárpitozott, két személynek való, noha az automata övek és a fejtámaszok száma alapján háromnak jutna hely
A Fabia hátsó ülésein elegendő a lábhely, a magas elülső ülések nem zavarják az elhelyezkedést. Hátul két utasra számítanak: nincs középen fejtámasz, automata övből is csak kettő jut. Az ülőlap a hármas leghosszabbja, szintje a legmagasabb, de a fej fölötti magasság így is elegendő Összehasonlító műszaki táblázat

Felszereltség és extraárak

Interaktív ponttáblázat letöltése Microsoft Excel formátumban

Az Autó2 újság 2001/4. számában megjelent cikk rövidített változata