Teszt: Renault Laguna 1.8 Dinamique

Kulcskirály

A Laguna nem pusztán új modell, hanem szemléletváltozás hordozója is.
Ötcsillagos biztonság: ahol kell, nagy szilárdságú acélt használnak, de a kiakadó fékpedál is ezt a célt szolgálja. A két elülső sárvédő és a gépháztető műanyagból készül A magas farrész jól kihasználható csomagteret sejtet - még elektromos csatlakozó is van benne. Hatalmas ajtaja könnyen nyitható-csukható
Minőségi belső tágas térrel, a hangsúlyozott oldaltartású, állítható gerinctámaszú ülések a mindennapos használathoz nem szerencsések Méretes a hátsó lábtér. A középső könyöklő fedeles tárolóként is szolgál, a fejtámlák a kilátás javítására a támlára tolhatók. Az elülső ülések háttámláján zsebek is vannak, és elektromos csatlakozó is jár a hátsó utasoknak
A nyomógomb, amely életre kelti a motort. Amíg az autó mozgásban van, a gomb nem állítja le a motort és a kártyát sem lehet kihúzni A rádió eltakarható, a kettős italtartó kis helyet foglal. A hűthető kesztyűtartó nagyon kicsi. A kártya rése jobb helyen lenne közelebb az ajtóhoz. A két elülső elektromos csatlakozó közül az egyik a hamutartóban, a másik a középső könyöktámaszban van - ezeknél rosszabb helyeket szándékosan sem találhattak volna
A Valeo gyártotta kártyakulcs közelről a távnyitó gombjaival. A kihúzott kulcs az ajtó vésznyitására szolgálhat. Alatta a távnyitó gombeleme A kilincs, ami híressé tette az autót. Nincs valódi kulcshely, alján csak a szükségkulcs nyílása mutatja magát
Az ajtón a textil az úr, az anyag viszont nem eléggé "kövér". A kapcsolók kézre állnak, a kilincs (ha a képen esetleg nem is látszik) kicsit sorjás, akárcsak a rádiót álcázó ajtó alsó széle. Mind a négy ajtón van zseb, ha nem is nagy Finom ötlet: a hátsó ülések övcsatjait a kárpit szintje alá süllyesztették
A változó vezérléses motor csomagolása is izig-vérig mai, az akkumulátort, ahogyan ma illik (a képen jobbra elöl) perforált műanyag burkolat borítja A csomagtér méretes és síkokkal határolt, ezért jól kihasználható, nagy ajtaja könnyen mozog. Figyelemre méltó, hogy még a zár állórészét is nyíló ajtócskákkal burkolták. Nem öröm, hogy aszimmetrikusan csak a támlák dönthetőek

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Renault Laguna 1.8 Dinamique

A Renault Laguna és néhány versenytársa

Az Autó2 újság 2001/6. számában megjelent cikk rövidített változata