Pikoló: Suzuki Liana 1.6 GLX 4WD

Újra

A Suzuki kompakt egyterűje az idei ráncfelvarrással jóval közelebb került a kategória éllovasaihoz.

Hiába a japán precizitás és minőségi színvonal, ha a formai megoldások legfeljebb átlagosak, a felhasznált beltéri anyagok olcsó hatásúak, kopogósak, a zajszigetelés pedig jószerével teljesen hiányzik. Az első Liana-sorozat hibáiból tanulva és az európai igényeket a korábbinál behatóbban tanulmányozva a Suzuki finoman átszabta az autót. Kívül csak a mélyre húzott lökhárítók és a széles küszöbtoldatok újak, az utastérben azonban a teljes műszerpult kicserélődött. A japán mérnökcsapat kihajította a játékautomata-hangulatú, zavaróan kesze-kusza műszeregységet, és puha burkolatú, jól leolvasható „négyórás” analóg szerkezetet szerelt be. Az új középkonzol leginkább az Alfákéira emlékeztet.
Pakolóhelyből nincs sok, a kesztyűtartó kicsi, és világítása sincs, a térképzsebek keskenyek, csak a középkonzol aljába és a kézifék környéki mélyedésekbe (pohártartókba) lehet pakolni. A hátsó utasoknak nem jár ajtózseb, kizárólag az elülső támlaszatyrokba rámolhatnak. A kivehetetlen, hagyományos ülések kényelmes tömetűek, hosszú lapúak, oldaltartásuk is megfelelő, még a sokórás „lianázás” sem fárasztó. Kényelmetlen, hogy a kormányoszlopnak csak a magassága változtatható. Az alaphelyzetben kicsi, 279 literes csomagtartó aszimmetrikus támladöntéssel több mint egy köbméteresre bővíthető, s mivel az ülőlapok is előrebuktathatók, a padló szinte sík. Az ötödik ajtó mélyről nyílik, csomagtér-világítás és rögzítőfülek nincsenek.
A 106 lóerős tizenhat szelepes motor a régi: nem túl nyomatékos, de fordulatszám-kedvelő, sima járású, és nem is iszákos. A mért fogyasztási átlag 7,6 l/100 km-re adódott. A zajszigetelés továbbra is gyenge, a rövidre áttételezett, pontosan kapcsolható ötfokozatú kéziváltóval 130 km/óránál éppen 4000-et fordul a főtengely percenként, a motorzaj pedig ilyenkor már zavaró. 4200 fölött már a vibráció is érezhetővé válik, finoman bizsereg a kormány és a gázpedál. A futómű szintén kiveszi a részét a lármából, 100 km/óra felett a gördülés zajai is behallatszanak. A sok üvegfelület miatt jól átlátható a karosszéria, a kormányzás pontos, az elöl McPherson-rendszerű, hátul azonban igényes, oldalanként négylengőkaros futómű hangolása kényelmes, az ívmeneti jellemzők semlegesek, de a fékhatás már félterheléssel is gyenge. Az összkerékhajtás viszkokuplungos, a hátsó kihajtás az elülső utas lábteréből vesz el helyet.
Az öt fejtámla és hárompontos öv mellett a csúcsváltozatban alapáras a négy légzsák, a légkondi, a CD-s rádió, a blokkolásgátló és a négy elektromos ablakemelő is.

Örömök és bánatok

Műszaki adatok

Nagyobb kép
Frissített vonalvezetés, pontos kidolgozás, de gyenge zajszigetelés. Az átdolgozott Liana legfőbb értéke kedvező fogyasztása és kényelmes ülőgarnitúrája

Az Autó2 újság 2004/7. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.
júliusi száma


A Luxusautó magazin
2004/1 száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!