Teszt: Mazda3 1.6i TX

A Mazda új alsó-középosztályosa osztály-főnöki babérokra tör.

Golfozó

Nagyobb képIgazi egyéniség, s mint az autóipar nagy öregjei, karakteres arcot mutat. A hátravitt második oszlop mindkét irányban javítja a kilátást Nagyobb képKombis lelépés erőt sugárzó combokkal. Szellemes formai ötlet, hogy az ötödik ajtó csuklópontjai kidudorodnak a tetőből. Az ereszcsatorna hiánya miatt nyitott ajtónál az eső a tetőről bezúdul az ülésre
Nagyobb képA kemény, de jó minőségű anyagból formált műszerfal egyéni és jól áttekinthető, a kezelőfelülete élvezettel használható. A kormányról is működtethető rádió hangminősége méltatlanul gyenge Nagyobb kép Kényelmes, látványra is tervezett elülső ülések, de a támladőlés forgatógombja nehezen érhető el
Nagyobb képA szépen megoldott középső pult, felül a rádió, alul a szellőzés méretes és egyértelműen kezelhető gombjaival, alul a sebváltókar mellett a teljesen leválasztott navigációs részleg Nagyobb képA hátsó tér minden irányban nagy
Nagyobb kép
Nagyobb kép
Az ízlésesen kárpitozott elülső ajtón viszonylag nagy a zseb, a központi zár a kilincsről egyszerűen működtethető, a hátsó ajtó zsebe viszont kicsi
Nagyobb képNagyobb kép
Osztályában kicsi (300 literes) csomagtér, az üléstámlák döntögetésével megnövelhető
Nagyobb képHatalmas (8 literes) a kesztyűtartó, a mélyén alig látszik a navigáció DVD-jének futóműve Nagyobb képMagas fék, alacsony gáz: hibás pedálrend
Nagyobb képIgazi Mazda-motor a gépháztető alatt logikus felállásban. A szívócsősor előre-, a kipufogó-leömlő hátranéz  
Előnyei - hátrányai

A Mazda3 és néhány versenytársa

Adatlap: Mazda3 1.6

Az Autó2 újság 2004/2. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2004.
februári száma


A Luxusautó
2003/2 száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!