Könnyűfém gépháztető és sárvédőpár, 0,26-os alaktényező. A cég ma hat kettős lámpást gyárt (S, SL, CL, CLK, E, Sportcoupé). Könnyed kupés vonalat rajzol a
tető. A hátsó ablakok lehúzva teljesen elsüllyednek az ajtóban |
Egyszerű, finom hajlítások adják a műszerfal alapját. A műszerek öröklött Mercedes-géneket
vonultatnak fel mai
megoldásokkal párosítva |
A második generációs, 1600 baros befecskendezési nyomással dolgozó, változó geometriás, turbóval töltött, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős, hengerenkénti négyszelepes dízelmotor. Kéziváltóval négyszáz, automatával 425 Nm a nyomatéka |
A középső pult. Felül a két oldalon külön szabályozható klímaberendezés kijelzője és kezelőfelülete, alatta a kormányról is dirigálható rádió CD-vel és a
kijelző alá rejtett, takart kazettaréssel. Az automata váltó sebességváltókarjának jobbra-balra mozdításával választhatók a kéziváltás fokozatai |
A kilométeróra középső kijelzője személyre programozható. A rádió a telefon vagy az
iránytű megjelenítésére is kitűnően használható |
Elhibázott pedálrend. A kuplungpedál nélküli szokásos pedálrendhez képest feltűnően magas a fék a különlegesen kialakított gázpedálhoz mérten – a láb átemelésével növekszik az értékes fékút |
A rafináltan áttételezett, egyrugós, úgynevezett aero-ablaktörlőlapátok hatalmas felületet törölnek |
A csomagtérfedél kiálló zárja nem szerencsés megoldás |
Az Avantgarde üvegteteje csak elöl nyílik, de hátul is izgalmas felfelé bámészkodni. A tetőkárpitot motor mozgatja, akárcsak a
tolótető elülső részét |
 Kis szépséghiba: a műszerfal két oldalán az eleve nagy rések nem egyformák |
Jól formázott, igazán mai
és kényelmes vezetőülés |
A hátsó tér méretes és magas, az automata klíma hátul is oldalanként akár fokra beállítható. Ma már ritka, de az E-osztályban még az ülészseb is valódi bőr |
A lelágyított, a korábbinál
lényegesen könnyebb kézzel rajzolt farrész könnyűfém csomagtérfedéllel az S-hez,
C-hez igazodva szintén családi vonássá érlelődött. A nagy teljesítményű,
(HP=High Performance) hátsó lámpaizzók élettartama 850 000 km |
A síkokkal határolt 540 literes hatalmas csomagtér. Az
első ízben alkalmazott előrehajtható ülések biztonsági okokból csak a csomagtérből oldhatóak. A padlólemezen horgonyzószemek vannak, alatta teljes
értékű pótkerék és a jobb tömegelosztás
érdekében akkumulátor |
Előnyei - hátrányai Adatlap: Mercedes-Benz E 270 CDI Avantgarde
A Mercedes E 270 CDI és néhány konkurense
|
|