Teszt: Mercedes-Benz E 270 CDI Avantgarde

A prémiumosztály négyajtós eladási Európa-bajnoka minden eddiginél nagyobb piaci sikerre számíthat. A biztonság, a forma és a tartalom minőségi emelkedéssel fejlődött.

A nagy képmás

Nagyobb képKönnyűfém gépháztető és sárvédőpár, 0,26-os alaktényező. A cég ma hat kettős lámpást gyárt (S, SL, CL, CLK, E, Sportcoupé). Könnyed kupés vonalat rajzol a tető. A hátsó ablakok lehúzva teljesen elsüllyednek az ajtóban Nagyobb képEgyszerű, finom hajlítások adják a műszerfal alapját. A műszerek öröklött Mercedes-géneket vonultatnak fel mai megoldásokkal párosítva
Nagyobb képA második generációs, 1600 baros befecskendezési nyomással dolgozó, változó geometriás, turbóval töltött, közvetlen befecskendezéses, köztes hűtős, hengerenkénti négyszelepes dízelmotor. Kéziváltóval négyszáz, automatával 425 Nm a nyomatéka Nagyobb képA középső pult. Felül a két oldalon külön szabályozható klímaberendezés kijelzője és kezelőfelülete, alatta a kormányról is dirigálható rádió CD-vel és a kijelző alá rejtett, takart kazettaréssel. Az automata váltó sebességváltókarjának jobbra-balra mozdításával választhatók a kéziváltás fokozatai
Nagyobb képA kilométeróra középső kijelzője személyre programozható. A rádió a telefon vagy az iránytű megjelenítésére is kitűnően használható Nagyobb képElhibázott pedálrend. A kuplungpedál nélküli szokásos pedálrendhez képest feltűnően magas a fék a különlegesen kialakított gázpedálhoz mérten – a láb átemelésével növekszik az értékes fékút
Nagyobb képA rafináltan áttételezett, egyrugós, úgynevezett aero-ablaktörlőlapátok hatalmas felületet törölnek Nagyobb képA csomagtérfedél kiálló zárja nem szerencsés megoldás
Nagyobb képAz Avantgarde üvegteteje csak elöl nyílik, de hátul is izgalmas felfelé bámészkodni. A tetőkárpitot motor mozgatja, akárcsak a tolótető elülső részét Nagyobb képNagyobb képKis szépséghiba: a műszerfal két oldalán az eleve nagy rések nem egyformák
Nagyobb képJól formázott, igazán mai és kényelmes vezetőülés Nagyobb képA hátsó tér méretes és magas, az automata klíma hátul is oldalanként akár fokra beállítható. Ma már ritka, de az E-osztályban még az ülészseb is valódi bőr
Nagyobb képA lelágyított, a korábbinál lényegesen könnyebb kézzel rajzolt farrész könnyűfém csomagtérfedéllel az S-hez, C-hez igazodva szintén családi vonássá érlelődött. A nagy teljesítményű, (HP=High Performance) hátsó lámpaizzók élettartama 850 000 km Nagyobb képA síkokkal határolt 540 literes hatalmas csomagtér. Az első ízben alkalmazott előrehajtható ülések biztonsági okokból csak a csomagtérből oldhatóak. A padlólemezen horgonyzószemek vannak, alatta teljes értékű pótkerék és a jobb tömegelosztás érdekében akkumulátor
Előnyei - hátrányai

Adatlap: Mercedes-Benz E 270 CDI Avantgarde

A Mercedes E 270 CDI és néhány konkurense

 

Az Autó2 újság 2002/7. számában megjelent cikk rövidített változata


Az Autó2 2002.

júliusi száma


A Luxusautó
2002/1. száma


Tekintse meg média-
ajánlatainkat!

Autó2 Magazin,
Autó2 Online,
Autó2 Online Autószalon

Használtautó Katalógus,
Haszonjármű Katalógus,
Luxusautó!