Teszt: Mini Cooper

A retrográdi csata

A Mini felidézésével a BMW is megpróbálja feldobni a korszerű technikát. A siker maximális lehet.
Nagyobb képA Mini mosolyt fakaszt, pedig igazi BMW, komoly autó. A stílus levadássza az ős-Mini legfontosabb formai elemeit, a Rover és a BMW mérnökei közösen tervezték Nagyobb képA Miniben kötelező a régire emlékeztető szögletes karosszéria, amelynek merevsége a jelenlegi autók élvonalában van. Irányítása sportautósan precíz
Nagyobb képA bőrkormány forgatása nehéz, a műszerek a régi Minire emlékeztetnek, a berendezés díszes, kemény. A kesztyűtartó csak egy polc, helyén légzsák van Nagyobb képA sport külső tükrök a Mini Monte Carlo rali vébéfutam győzelmét idézik, a divatos hátsó lámpa a mát és a közeljövőt
Nagyobb képA motor 3500-as fordulatig pihen, utána nagyon jó dinamikával mozgatja az autót Nagyobb képAz ablaktörlőkaroknál a stílusmásolás fontosabbnak bizonyult a biztonságnál
Nagyobb képA forma egyeduralma az ajtóbelsőkön is mutatja magát, az ablak keret nélküli Nagyobb képKörülményes a beszállás hátra, az ottani kagylósított mélységű ülésből nehézkes a kiszállás
Nagyobb képA pohártartók a mának, a billenőkapcsolók a múltnak szólnak Nagyobb képA teleszkóppal felemelkedő motortértetőben vannak a lámpák is, akárcsak a régi Miniben
Nagyobb képAz ezüst szín alatt műanyag van, a technós belső kemény felületekből áll össze. Az ülések oldaltartása elmarad az autó menetdinamikája által kívánttól Nagyobb képMagazin hosszúságú parányi csomagtér. Az üléstámlák nem hajthatók a csomagtér síkjába

Előnyei - hátrányai

Adatlap: Mini Cooper

Az Autó2 újság 2002/1. számában megjelent cikk rövidített változata