Teszt: Volkswagen Polo 1.4 16 V Comfortline

Rendszerváltó

A Volkswagen az új Polóval a prémiumosztály jellemzőit nyújtja a kiskategóriában.
Nagyobb képFormai megújulás a Volkswagen alsó osztályaiban. A Lupo (és a Mercedes) által bevezetett arcot klasszikusan VW-s kasztni hordja. A fényszórók mintázatlan műanyagok, a ködlámpa üvegből készül. A sima oldallemezre üvegszín indexet szereltek Nagyobb képElőre-hátulra kényelmes a beülés, a helykínálat a kiskategóriában tágasnak számít. A szép, világos kárpitozás hátránya a gyors koszolódás
Nagyobb képA kezelőszervek egyértelműek, pontosan, holtidő nélkül működnek. A bőrös kormány négy küllője gumírozott, bárhova nyúl a vezető, jó érintésű anyagokhoz ér. Egy pohártartó a középkonzolból is kicsalható Nagyobb képFelárért fiókok rendelhetőek az ülés alá. Gumival béleltek, másfél kg-mal terhelhetőek
Nagyobb képZár a kesztyűtartón belül. A légzsák kikapcsolására szolgál Nagyobb képAz elülső ajtókra biztonsági fényt szereltek, mindkettőbe került hangszóró. A kilincsek krómszínűek
Nagyobb képA végigfutó rakodópolc meghatározó formai elem, a középkonzol oldalfalában folytatódik Nagyobb képHátraülve külön kapcsolható az utastéri világítás, a kézifékkar mögötti pohártartó elérhető
Nagyobb képKis spoiler vet árnyékot a hátsó szélvédőre, a lámparajzolat divatos. A kocsi hátul is tárcsafékes Nagyobb képA hátsó ülés enyhén formázott, mégis csak két embernek kényelmes. A középső öv elrejthetetlen
Nagyobb képPolírozott teleszkópok nyomják fel az elektromos zárral zárt csomagtér ajtaját. Az ülések előrehajtásakor a fejtámlák az üléslap felhajtott élébe rögzíthetők, a padlósík lépcsőzetes Nagyobb képA motorháztetőt is teleszkópok tartják a magasba. Műszaki szemnek csalódás, bár hatásos látvány a teljesen műanyag burkolat

Előnyei - hátrányai

Műszaki adatok: VW Polo 1.4 16V

A Volkswagen Polo és néhány konkurense

Az Autó2 újság 2002/3. számában megjelent cikk rövidített változata