Összehasonlító teszt: Peugeot 206 1.4 HDi Presence/Renault Clio 1.5 dCi Expression

Kisfogyasztók

Hódítanak a kis hengerűrtartalmú dízelek. A piac két sikermodelljét hasonlítottuk össze a vadonatúj öngyújtósokkal szerelve.

Nagyobb képA 206-os lendületesebb, szélvédője laposabb, a Clio technós orra jól illik a zömökebb megjelenéshez

Nagyobb képA Clio hátsó buborékablaka térérzetnövelő. A kis tetőspoileres Peugeot csapott ötödik ajtaja kinyitva magasabbra emelkedik a Clióénál

Nagyobb képA Peugeot kormánya sportos, direkt áttételezéssel. A műszerfal kopogósan kemény. Praktikus a kesztyűtartó feletti mélyedés Nagyobb képA Renault műszerfala puhább burkolatú, mint a 206-osé, formai megoldásai hagyományosak
Nagyobb képA 206-os motorja jobb hangszigetelés védelmében dolgozik. Az apró turbófeltöltő a D betű alatt látható. A szelephimbák görgőkön futnak Nagyobb képA Clio motorja nyomatékot csak 1800-as fordulatszám felett szolgáltat, és elindulásnál is legalább percenként 1200-as fordulat fölé kell pörgetni. Viselkedésbeli eltérése a 206-osétól nem jelent vezetéstechnikai nehézséget
Nagyobb képA Peugeot-ban a lehajtott háttámla hosszabb holmikat enged a raktérbe, mint a Clióban Nagyobb képA háttámla előrehajtása után a Clióban egy biztonságos merevséget és ütközésvédelmet adó gerenda a lépcső a csomagtartó síkjában. A Peugeot raktere a futómű szerkezete miatt szabályosabb oldalú, mint a Renault-é

Összehasonlító műszaki táblázat

Alapmodellek felszereltség- és extraárai

Interaktív ponttáblázat letöltése Microsoft Excel formátumban

Az Autó2 újság 2002/5. számában megjelent cikk rövidített változata