Alfa 147 - nem csak egy nagyobb szám (2000. május 27.)

Felröppent az első fénykép az Alfa Romeo 147-ről. A 145/146 utód kezdetben csak három ajtóval jelenik meg. Erőforrásként az 1,6 literes 120 lóerőt teljesítő Twin Spark motor mellet egyedül a kétliteres, szintén kettős gyújtású, 150 lovas aggregátot lehet választani. Ez utóbbihoz Forma1 érzést adó, kormányról kapcsolható Selespeed fantázianevű váltó jár. Az ötajtós modell, melynél mindkét változat manuális váltóval is kapható lesz, jövő tavaszig várat magára. Ugyanekkor jön az 1,9 JTD "közös csöves" diesel motor. Biztonsági felszereltségekben sem hazudtolja meg nevét: alapban jár a blokkolásgátló (ABS), az elektronikus fékerő elosztó (EBD), a kanyarstabilitást fokozó VDC rendszer, ezeken kívül még a vontatáskor megváltozó fékerőhöz is elektronikus vezérléssel alkalmazkodik (ASR & MSR). Természetesen az első és az oldal légzsákok sem maradnak el. Az Andreas Zapatinas nevével fémjelzett stúdióban a formatervezést a Seathoz pártolt Walter de'Silva vezette.