A Wallis után a Cél a cél (2004. április 16.)

A Cél Motors Kft, a Jaguár és a Land Rover márkák kizárólagos magyarországi forgalmazója idén csaknem 1 milliárd forintot fordít a szalonok országos hálózatának kialakítására – tájékoztatott Vadas Tamás, a cég ügyvezető igazgatója, abból az alkalomból, hogy április 15-én Budapesten is bemutatták az új, dízel motoros S-Type-ot. A luxusautót és a terepjárók legnemesebb modelljeit ugyanazon szalonokban árusítják majd. Újságírói kérdésre Vadas Tamás elmondta, hogy a korábbi importőr, a Wallis is lehet kereskedő, ha bizonyos, nem részletezett, feltételeket teljesít a közeljövőben.
A szalonok magyarországi nagyobb városaiban nyílnak majd hamarosan. Így Miskolcon, Pécsett, Szegeden, Debrecenben és Győrött is megvásárolhatóak lesznek a Jaguár és Land Rover modellek. Emellett tárgyalások folynak arról is, hogy a jövő évben Kecskeméten és Székesfehérváron is nyílhatnak új márkakereskedések. Vadas Tamás idén 140 Jaguár értékesítését tervezi. Land Roverekből ugyanakkor 260 darab eladásával számol a Cél Motors.
A kereskedések már az Európai Uniós szabályok szerint működnek majd. A gépjárműveket külön értékesítik, illetve szervizelik. A cég az idei év elején jelentette be, hogy átveszi a márkaimportőri jogokat a Wallis Motortól.
Nem meglepő, hogy a Jaguár beadta derekát és a kékvérű márkát ezentúl dízelmotorral is meg lehet rendelni, ugyanis a legtöbb fejlett európai országban legalább 50 százalék feletti a dízel autók aránya az újonnan eladottak között. A PSA és a Ford közös motorja, második generációs közös csöves gép, a V6-os elrendezésű, 2,7 literből 206 LE-t és 435 Nm nyomatékot csavarnak ki, állítólag néma csend kíséretében. A hátsó részén, az alu motortér tetején és felszereltségében tovább „extrásított” Jaguár 8,1 másodperc alatt van 100-on. Az új modell ára a napokban dől el.