Az Alfa kombiban is sportos (2000. március 27.)

Az Alfa Romeo elkészítette az alaptípusnál nem kevésbé sportos 156 Sportwagont. A négyajtóssal azonos motorokkal gyártott lendületes vonalú új kombiban a modellcsalád új biztonsági eszköze, a függönylégzsák is megtalálható.
Azonos hossz, azonos tengelytáv, mégis új funkció. Az Alfa Romeo nagyon vigyázott rá, hogy a kombiság ne faragjon le a sportosságból, új autója, a 156 Sportwagon, a négyajtós alaptípussal lényegében megegyező gyorsulást és végsebességet produkál azonos motorokkal. Pedig a karosszériának a veséjéig nyúltak, a “B” oszlopig érintetlen testet attól hátrafelé jelentősen megerősítették, hogy a kombikasztni ne csavarodjon. Kívül szépen összedolgozták a kombifart az eredeti formával, új tető, hátsó ajtók és hátsó sárvédő teszik önálló modellé a Sportwagont, nem érezni, hogy a négyajtós vonalaira erőszakolták volna a kombiságot. Az önállóságot mégis határok közt tartották, a farkép a négyajtóssal azonos hátsó lámpákkal, a hasonlóképp metszett csomagtérajtóval és a csak enyhén, a mélyebb csomagtérnyílásért változtatott lökhárítóval az alapmodellt idézik. Újítás az Alfától, hogy az ötödik ajtó a tető jó húszcentis szakaszával együtt nyílik, így kellően tág lehet az amúgy lapos far nyílása. A csomagtérben a gyár mindent megtett a funkcionalitásért, több variációban felerősíthető rögzítőhálók és rekeszek várják a cuccokat, az ülések aszimmetrikus osztással lehajthatók. Féltek a zajtól, ezért még a szükségpótkerék fészkét is alaposan kibélelték hangszigetelő anyagokkal, a csomagtérpadlója a megszokottnál nehezebb és vastagabb habosított műanyagból készült. Bővítették a biztonsági felszerelések listáját, a négy légzsák, az övfeszítők és överőhatárolók, a tűzvédelmi kapcsoló mellett nyártól függönylégzsák is kapható lesz a típushoz. Ezzel szemben hátul középre a fejtámla és a hárompontos biztonsági öv feláras tartozék, igaz a középső hely mintha nem is lenne, a hátsó sor kifejezetten két embernek sportosan formázott. Az autót jó vezetni, a kombi jelleg sem a zajban, sem a stabilitásban és dinamikában nem rontott a 156-oson.