Kipróbáltuk a Wagon R+/Agila párost (2000. március 27.)

Egyet mondtak, kettő lesz belőle: a korábbi Wagon R+ alapján a Suzuki és az Opel közösen fejlesztette ki az európai mini egyterűt. A Suzukiként esztergomi, Opelként lengyelországi termék csak apró részletekben (pl. embléma, hátsó lámpák és rendszámhely) tér el egymástól. A 3,5 m hosszú, öt ajtóval, négy önálló üléssel berendezett magas autó 240 l-es csomagtere üléshajtogatással könnyen alakítható át 700, maximálisan 1250 l befogadóképességű kétülésessé. A két autó motorjában eredeti: a Suzuki a Jimny 1,3 l-esét (76 LE) szereli az autóba és ha igaz, titkos terve szerint az ősszel jön az 1.0 16V Turbo (70 LE). Az Opel kínálata Corsa-eredetű 1,0 és 1,2 l-es 58 és 75 lóerős. A Wagon R+ már kapható 2,1 millió Ft-tól, az Agila májustól, egyelőre még nem ismert áron, de vélhetően kissé többért. Némi különbség ígérkezik a felszereltségben is, de a két autóban szerzett élmény nagyon hasonló. A motorok kicsit hangosak, a nagyobbak könnyen mozgatják a kissé kemény rugózású autót. Az utastér nem luxusos ugyan, de négy személynek kényelmes lehet főképpen a városi utazásokkor, ahol kidomborodhat a mini kis helyigénye, fordulékonysága. Az autó kézi- és automataváltóval, s az ősztől négykerék-hajtással is választható.