Merci-AMG bébi (2002. február 4.)

Nagyobb kép
Hétküllős 17 colos alufelnik, küszöbspoiler, méhsejt szerkezetű fém hűtőrácsbetét, kékes, főfényszóróba bújtatott indexek, s a tőlük induló piros oldalcsík a Mercedes A210 legfőbb ismertetőjelei
Nagyobb kép

A belsőt a sportos elegancia jellemzi a bőr és az alumínium, valamint nemesacél felületek váltakozásával. A hatás mindenképpen igényességet sugall a gyár szerint

Stuttgartban mutatták be a Mercedes-Benz A210 Evolution változatát, mely a rövid és a hosszú tengelytávval egyaránt rendelhető lesz. A kis csúcsmodell 2,1 literes 140 lóerős, 205 Nm-es motorját jellegzetes AMG felszereltség egészíti ki. A márciusban piacra kerülő modell 17 colos hétágú felnijein rendkívül peres, 205/40-es gumikat fog hordani. Szemből a ködlámpák felett a főfényszóróba ültetett, alaphelyzetben kékes fényű irányjelzők, valamint a lyukacsos fémlemezzel díszített hűtőrács, míg oldalról a küszöbspoiler, valamint a 80-as években használatos, az autón végigfutó piros csík teszi egyedivé az A210 Evolution-t. A külső visszapillantókba ültetett index már-már Mercedes jelvény értékű. A csúcsbébi belsejének exkluzivitását többek között a három színösszeállításban rendelhető bőr/alcantara kárpitozás jelenti, sportosságát az alumínium felületek, a csúszásgátlós lyuggatott nemesacél pedálok, valamint az ezüstszínű biztonsági övek adják egyebeken kívül. A 2,1 literes aggregát 5500-as fordulaton leadott 140 lóereje és 4000-nél mozgósított 205 Nm-e 8,2 másodperc alatt lendíti a kasztnit 100 km/órás sebességre, a cél a 203 km/órás végsebesség lehet. A megállásról elől hűtött és recézett felületű féktárcsák, valamint hátul "mezei" tárcsafékek gondoskodnak ABS-szel felügyelve. A növekedett mentteljesítményhez és a várhatóan sebsséghajhászabb vezetési stílushoz igazították a lengéscsillapítók és a rugók hangolását. Ezen felül hátsó stabilizátor gondoskodik a menetbiztonságról. Az átlagfogyasztást 7,9 literre ígérik, miközben a motor messzemenően teljesíti a 2005-ben érvénybe lépő Euro-4-es emissziós normát.