Új Opel Astra Caravan: dinamikus, elegáns, tágas és flexibilis (2004. május 19.)

Nagyobb kép
Az Astra Carvan holnap debütál a Madridi Autószalonon
Nagyobb kép
Az 1570 literes rakterű Astrába az opciós előrebillenthető utasülés rendelésével 2,75 méter hosszú tárgyak csúsztathatóak

Alig néhány hónappal az ötajtós modell rendkívül sikeres indítása után ismét bővül az Astra-család. Az új Astra Caravan világpremierjének a Madridi Nemzetközi Autószalon (2004. május 20. – 30.) ad otthont. A dinamikus és elegáns kombi ősszel kerül az európai márkakereskedők bemutató termeibe. 2.70 méteres tengelytávjának köszönhetően az Astra Caravan bőséges helyet kínál az utasoknak és poggyászuknak egyaránt. Még sokoldalúbban kihasználhatóvá teszi az 1570 litert elérő csomagtartót az opcionális elcsúsztatható hátsó ülés és a FlexOrganizer rendszer. Ezekhez járul az ötféle benzinmotorból és négyféle közös nyomócsöves CDTI dízelből álló motor választék és a kategóriához képest kivételes műszaki színvonal. Ez utóbbira példa az adaptív, interaktív, elektronikus lengéscsillapítóval szerelt IDSPlus futómű, a kormányhoz kapcsolt AFL (Adaptive Forward Lighting) dinamikus kanyarfényszóró és az utánfutó-stabilizátor.

„Az új Opel Astra Caravan-nal vezető szerepet akarunk játszani a kompakt kombik kategóriájában“ - jelentette ki az Opel elnök-vezérigazgatója, Carl-Peter Forster. Még sokoldalúbbá teszi a tágas belsőt a csúsztatható hátsó ülés 2.70 méteres tengelytávjával, amely körülbelül kilenc centiméterrel múlja felül az ötajtósét, illetve a kombi-típuselődét, az Astra Caravan (hosszúság/szélesség/magasság: 4.51/ 1.75/1.5 méter) alaphelyzetben is bőséges, 530 literes csomagteret kínál a poggyászfedél alatt (a VDA szabvány szerint mérve).

A hátsó ülés előrebillentése, illetve a támla lehajtása után (a standard felosztási arány 60:40, opcióként 40:20:40 kapható) körülbelül 1570 literes csomagteret kapunk, jelentősen nagyobbat, mint a típuselődben (1500 liter a VDA módszer szerint).

Az opcionális csúsztatható hátsó ülés 40 milliméterrel meghosszabbítja az amúgy is nagy, 897 milliméteres hátsó lábteret (26 mm többlet a típuselődhöz képest), amely így 936 milliméterre nő. Amikor több a poggyász, egyszerűen előrecsúsztatják a 105 milliméteres sínen mozgó ülést. Ezáltal az alapváltozat 1072 milliméteréhez képest 60-nal meghosszabbodik, és 1135 milimétert ér el a csomagtartó hossza. Ha megrendelik az előrehajtható támlájú első utasülést is, 2.75 méteres tárgy rakható be az autóba.

A poggyásztér függőleges falaiban elhelyezett rekeszekkel, a padló alatti tárolóval és a kiegészítő 12 voltos dugaszoló aljzattal rendkívül sokféleképpen használható ki az Opel Astra Caravan. Az 582 milliméter magasban található csomagtér küszöböt jó minőségi hatást keltő acélperem védi a karcolódástól. Megfelel a vevők kívánságainak a poggyászroló is, amely egyetlen finom érintésre halkan felcsévélődik, hogy megkönnyítse a rakodást. A Vectra kombiban bevált FlexOrganizer rendszer pedig eloxált alumíniumból készült vízszintes oldalsínekkel könnyíti meg a poggyász rendezését. Az ebbe kapcsolódó sokféle tartozékkal mindenki az igényei szerint oszthatja be a csomagtartót.


Sportos, elegáns küllem, dinamikus futómű és speciális utánfutós felszereléscsomag


Az új Opel Astra Caravan dinamikus eleje, szembeötlő, háromdimenziós hátsó lámpája és egyéni oldalablak-grafikája az ötajtós modell progresszív vonalait követi. A kiváló minőségű, lapos tetősínek, amelyek már ismertek az Opel Signumról, fekete vagy ezüst színben állnak rendelkezésre, kiemelve az autó elegáns megjelenését.

A komfort és az aktív biztonság teljesen új egyensúlyát valósítja meg az Astra Caravan opcionális adaptív IDSPlus futóműve és elektronikus lengéscsillapító-szabályozása (Continuous Damping Control – CDC). Ez az integrált futómű-hálózat (ICC), amelyben az ESPPlus, az ABS és a CDC vezérlőkészülékei, illetve szenzorai működnek együtt, folyamatosan kommunikál a nagysebességű adatbuszon (CAN – Controller Area Network) keresztül, még jobban érvényre juttatva az autó menetdinamikai kvalitásait. További opciók: az automatikus szintszabályozás, az újszerű utánfutó-stabilizáló, és az Emelkedő Startasszisztens (Hill Start Assist – HSA) a vontatást könnyítik meg.

Széles motorválaszték: öt benzines és négy CDTI dízel

Az eleinte csak a németországi Bochumban, majd a belgiumi Antwerpenben is gyártandó Astra Caravan motorválasztéka ugyanolyan gazdag, mint az ötajtósé. Az 1.4 – 2.0 literes modern ECOTEC benzin- és dízelmotorok teljesítménye 80 – 200 lóerő. A kategória legizmosabb dízelje, a 150 lóerős 1.9 CDTI mellett megjelenik az új, 120 lóerős 1.9 CDTI is. Mindkettő megrendelhető korszerű, karbantartást nem igénylő koromszűrővel. Valamennyi Astra-motor megfelel az Euro 4-es környzetevédelmi szabványnak.

Az erőátvitelek kínálatában a hatfokozatú sebességváltó mellett (alapfelszerelés: 1.9 CDTI, 2.0 Turbo, opció: 100 lóerős 1.7 CDTI), szerepel az ötfokozatú manuális sebességváltó, a négyfokozatú automata (opció: 1.8 ECOTEC) és az Easytronic robotváltó legújabb változata, amely a takarékos, 1.6-os TWINPORT motorhoz rendelhető meg.


Az Astra és Astra Caravan motorok áttekintése:

Benzinmotorok

1.4
TWINPORT
ECOTEC

1.6
TWINPORT
ECOTEC

1.8
ECOTEC

2.0 Turbo
ECOTEC

2.0 Turbo
ECOTEC

Teljesítmény (kW/LE)

66 / 90

77 / 105

92 / 125

125 / 170

147 / 200

Nyomaték (Nm)

125

150

170

250

262

Emisszió

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Dízelmotorok

1.7 CDTI
ECOTEC

1.7 CDTI
ECOTEC

1.9 CDTI
ECOTEC

1.9 CDTI
ECOTEC

Teljesítmény (kW/LE)

59 / 80

74 / 100

88 / 120

110 / 150

Nyomaték (Nm)

170

240

280

320

Emisszió

Euro 4

Euro 4

Euro 4

Euro 4