Próbakör: ATC Seat Leon - Spanyol vér (2001. március 11.)

seatleon.jpg (15707 bytes)
ATC Seat Leon - nem jelzi látványos külső jel az erőfokozást, az autó civil megjelenésén csak az egycsavaros Mono Toora-felnik ütnek rést. A 16 colos gurigákra 205/55 méretű Toyo Proxes T1-5 gumikat húztak

A csiptuning turbós autóknál sokra képes - mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a budapesti ATC-tuningműhely legutóbbi munkája. Egy, az autószalonból frissen kitolt, gyári állapotában 175 lóerő teljesítményű Seat Leont vettek munkába. A teljesítményfokozás alapja a turbónyomás és a hengerekbe fecskendezett üzemanyag-mennyiség növelése, amit kiegészítettek a minden csiptuningnál szokásos előgyújtás-állítással. Az eredmény: látványos teljesítmény- és nyomatéknövekedés, a lóerők száma 224, amit a motor 5313/perc fordulatszámnál nyújt, szemben a gyári értékkel, amit 6154/percnél adott le. Eredeti nyomatéka 3729/perc fordulatnál 240 Nm volt, ez 3581/percnél jelentkező 341 Nm-re módosult. Az igazi végeredményről azonban nem a számok, hanem egy hosszabb próbakör mesél: az autó 80-ról 120 km/óra sebességre ötödikben 6 másodperc alatt, hatodikban 7,5 másodperc alatt húzza fel magát, míg gyári állapotában ehhez ötödikben 9 másodpercet igényelt. Mindez a teljesítménytöbblet nem megy a motor egyéb jellemzőinek a rovására, bár a fogyasztás nagyobb, a motor már a padlótól erőteljesen húz, hatodikban 1500/perc alatt is végelgyengülés nélkül autózható, míg ugyanebben a sebességfokozatban 120-nál 2800-at forog a főtengely.