Új Audi A8 - Luxuskiadás (2002. augusztus 23.)

Nagyobb kép
Audi A8 – a teljesen alumíniumkarosszériás csúcs-Audi kombija 2004 végén kerül a szalonokba. Térvázában a korábbinál kevesebb és kisebb az öntött könnyűfém csomópont, több a lézeres hegesztési varrat

Az új Audi A8-as a tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutatott Avantissimo-tanulmánykombi vonalait örökli. A 2003-ra ígért csúcsmodell alukarosszériája 5 méter hosszú lesz, a tengelytáv pedig az elődénél majdnem 10 centivel nagyobb, 2,95 méteres. A tervek szerint a kizárólag Porsche-fejlesztésű összkerékhajtással kínált új A8-as legkisebb motorja 210 lóerős, 3,0 literes V6-os benzines lesz. Ezt követi az elődből változtatás nélkül átvett 3,7-es (270 LE) és 4,2-es (340 LE), majd a csak 2004-ben érkező hatliteres W12-es (420 LE). A dízellista a 2,5 literes, (180 LE) V6-osból, a négyliteres (250 LE) V8-asból és az ötliteres (313 LE) V10-esből áll. Az A8 minden változata légrugós.