Audi A8 próba a Hungaroringen - luxus-sportűzés  (2004. április 3.)

Nagyobb kép
A gyári próbaautók felszereltsége teljes. Fő funkciójuk a még nem Audis prémium-vásárlók megnyerése

Nagyobb kép
A vészfékezés kiegészítő-műszere a vezető reakcióidejét is méri

Nagyobb kép
A légrugórendszer szlalom közben - a biztos útfogás szinte elveszíthetetlen
Nagyobb kép
A 4,2 literes V8-as motorok a gyári érték szerinti alig 12 literes átlagfogyasztást háromszorosan is túllépték a padlógázas nyúzópróba során

Az ingolstadti márka gyári embereit és hazai autóit hozta a Hungaroringre, hogy a magyar sajtónak és a még nem A8-ban ülő vevő-jelölteknek bizonyítsák az autó képességeit. A mindössze egyhétvégés szezonban fél napos turnusok váltják egymást. A kiválasztottak a csúcs Audit nem hétköznapi módon - vészfékezéses kikerülés, szlalom és teljes ring-körök során - is megtapasztalhatják.
A gyár próbaautóiban a vészfékezés életszerűségért a műszerfal fölé szerelt lámpa jelzi a vezetőnek, hogy mikor kell fékeznie, s mely oldalon van a képzeletbeli akadály. A rendszer a lámpa felvillanásától számolja az ezredmásodperceket az első fékpedál-nyomásig, a feladat végén ezenkívül azt is jelzi, hogy milyen sebességgel haladt az autó a feladat kezdetekor, valamint, hogy a reakcióidő alatt hány métert tett meg. A vészfékek világában ugyan egyre kisebb jelentősége van, de alapszabály, hogy vészfékezésnél az első pillanattól tiszta erővel kell taposni a pedált, s a megállásig nem szabad csökkenteni az erőt. Ugyanakkor a felsőtestnek nem szabad a fékezés közben merevvé válnia a finom kormányzási lehetőség megtartásának érdekében. A korábbiak eléréséhez az ülésbeállítás fő pontjait sosem szabad elfeledni: az üléstávolság akkor jó, ha a fék teljes benyomása esetén sem tudjuk kinyújtani lábunkat, s a kinyújtott karunk csuklója a kormány tetejét éri el.
A mindig hasznos vezetéstechnikai gyakorlatot követően sem pihenhettek az Audik gumiabroncsai (melyek előzetes értesülésünkkel szemben nem a héten bemutatott Dunlop SP Sport Maxx-ek voltak, azok várhatóan a következő modellévtől kerülhetnek majd az A8-akra). A kereslet döntő részét kitevő 335 lóerős 4,2 literes V8-as motorok erejét és a légrugós futómű stabilitását időmérés nélküli szlalomban és a ringen körözve tehettük próbára. A közel kéttonnás önsúlyú monstrumokat a menetstabilizáló elektronikák teljes arzenálja izzadva de megnyugtatóan tartja az úton. Hasznos bolondbiztos megoldás, hogy a kikapcsolt kitörésgátlót a feltehetően megijedt vezető fékpedál-nyomása visszakapcsolja.

Tekintse meg további képeinket!

Az Audi A8 4.2 V8 quattro tiptronic az autószalonban