Próba: az Audi új fokozatmentes váltója (1999. október 17.)

Az A2 Online Ingolstadtban próbálta ki az Audi új, fokozatmentes automata váltóját. A szériaérett CVT váltót a gyár meglepetésre nem a legkisebb autójában, az A2-ben, hanem az A6-sorozatban mutatta be, ezzel a világon elsőként kínálnak szériában fokozatmentes váltót nagyautóba. Az A6 modellek közül sem a leggyengébb motor mellé társították, indulásként a 2,8 literes, V6-os, 193 lóerős motorhoz rendelhető. A Multitronic névre keresztelt új váltó a CVT típusú váltókban elterjedt módon kúpos tárcsák között lánccal viszi át a nyomatékot, az áttétel attól függ, hogy a lánc a kúpos tárcsa melyik átmérőjénél fut. Ezt elektronika szabályozza, de áttétel közvetlenül is változtatható hidraulika segítségével. A Multitronic váltóval a gyári adatok szerint a 2,8 literes A6-os 0,9 literrel kevesebbet fogyaszt, mint a Tiptronic automatával, sőt 0,2 literrel alulmúlja a kéziváltós változatot is. A gyorsulása is jobb, a Tiptronic váltósnál 1,3 másodperccel előbb eléri 0-ról a 100 km/h-t -a kéziváltóval szemben a fölénye 0,1 s. A Multitronic váltó alapállásban váltási-rántások nélkül gyorsít, folyamatos haladásból a hírtelen gyorsításhoz kissé lusta. Ilyenkor jön jól a "kéziváltó" funkció, amellyel az áttétel a gyorsításnak kedvezőbb értékre módosítható- a "váltás" időigénye minimális. A sofőr mint a Tiptronic váltóknál a váltókart fel-le billentve válthat, hat alapbeállítást programoztak be a gyáriak, ezek közt lépegethet a vezető. Szintén manuális állásban facsarható ki az alaphelyzetben alig érezhető motorfékhatás az erőátvitelből.