Új BMW 5-ös - kicsinyített hetes (2003. április 7.)

Nagyobb kép
A hátulról és oldalról erősen 7-esnek tűnő forma elölről nézve a BMW-től szokatlan könnyed lendületességet mutat. Nyoma sincs komor tekintetnek
Nagyobb kép
Az új ötös csomagtartóját és hátsó terét az elődnél jóval nagyobbnak ígéri a gyár

A BMW a napokban hozta nyilvánosságra az Európában a nyáron megjelenő 5-ös sorozat első fotóit. A külsejében is a hetesre emlékeztető autó az iDrive-ot és számos egyéb technikai megoldást is átvett a nagyobb testvértől. Már a legkisebb, 520i modell motorja is hathengeres 2,2 literes. Az alapgép 170 lóereje, s 210 Nm nyomatéka 230 km/óráig gyorsítja az autót, 100-ra 9 másodperc alatt ér. Az 530i már 231 lovas, s 300 Nm-es, azonban az igazi nagyágyú a nemrég a hetesben is bemutatkozott 3 literes 218 lóerős, 500 (!) Nm-es dízel, melynek átlagfogyasztása mindössze 6,9 liter. Az új kasztni növekedett az elődmodellhez képest, tömege azonban többek közt az alumínium orr-résznek köszönhetően 75 kilogrammal csökkent. A vezetési élmény növelését elektronikai rendszerekkel kívánja fokozni a gyár, akár a kormány áttételét változtató aktív elsőkerék-kormányzás is rendelhető. A távolságfigyelő tempomat, a kanyarba elfordulással bevilágító bixenon fényszórók és engedélyezése után a fékezés erősségének megfelelően világító féklámpák is a növelhetik az új ötös BMW biztonságát. Az új 5-ös széria az első BMW, melybe beépítik a vezető közvetlen látómezejébe információkat vetítő Head-up Display-t.