
A hátulról és oldalról erősen 7-esnek tűnő forma
elölről nézve a BMW-től szokatlan könnyed lendületességet mutat. Nyoma sincs
komor tekintetnek

Az új ötös csomagtartóját és hátsó terét
az elődnél jóval nagyobbnak ígéri a gyár |
A
BMW a napokban hozta nyilvánosságra az Európában a nyáron megjelenő 5-ös
sorozat első fotóit. A külsejében is a hetesre emlékeztető autó az iDrive-ot
és számos egyéb technikai megoldást is átvett a nagyobb testvértől. Már a
legkisebb, 520i modell motorja is hathengeres 2,2 literes. Az alapgép 170
lóereje, s 210
Nm nyomatéka 230 km/óráig gyorsítja az autót, 100-ra 9 másodperc alatt ér.
Az 530i már 231 lovas, s 300 Nm-es, azonban az igazi nagyágyú a nemrég a
hetesben is bemutatkozott 3 literes 218 lóerős, 500 (!) Nm-es dízel, melynek
átlagfogyasztása mindössze 6,9 liter. Az új kasztni növekedett az
elődmodellhez képest, tömege azonban többek közt az alumínium orr-résznek
köszönhetően 75 kilogrammal csökkent. A vezetési élmény növelését
elektronikai rendszerekkel kívánja fokozni a gyár, akár a kormány áttételét
változtató aktív elsőkerék-kormányzás is rendelhető. A távolságfigyelő
tempomat, a kanyarba elfordulással bevilágító bixenon fényszórók és
engedélyezése után a fékezés erősségének megfelelően világító féklámpák is a
növelhetik az új ötös BMW biztonságát. Az új 5-ös széria az első BMW, melybe
beépítik a vezető közvetlen látómezejébe információkat vetítő Head-up
Display-t. |