BMW előretörés az eladásokban (2002. június 20.)

Nagyobb kép
Nagy lökést adott a BMW konszernnek a formailag eredeti, ám tartalmában mai Mini

A BMW csoport az első öt hónap eredményei alapján 16,4 százalékos növekedést ért el a korábbi, szintén rekordmennyiségű eladásokhoz képest. Az eladott autók számának 18,4 százalékos javulása messzemenően a piacnövekedésen felül van. A javulást nagymértékben segítette az új Mini, melyből a tavaly májusi piacrakerülés óta, vagyis egy év alatt 75 000 példányt értékesítettek. A piacok szerinti növekedésben az Egyesült Királyság áll az élen 55 százalékkal, a második helyen 25 százalékos növekedéssel Franciaország áll, hasonló eredményt ért el Olaszország és Spanyolország is. A német piac, melyen már korábban is igen előkelő helyen állt a márka, 6,2 százalékos javulást mutatott. Az Egyesült Államokban 16,8 százalékos javulással a luxusautó-piac első helyére került a bajor márka. Az ázsiai kereslet 39 százalékkal javította az ottani eladásokat. A BMW motorkerékpár üzletága 7,7 százalékkal erősödött.