
Nagy lökést adott a BMW konszernnek a formailag eredeti, ám
tartalmában mai Mini |
A BMW csoport az első öt hónap eredményei alapján 16,4 százalékos
növekedést ért el a korábbi, szintén rekordmennyiségű eladásokhoz képest. Az
eladott autók számának 18,4 százalékos javulása messzemenően a piacnövekedésen
felül van. A javulást nagymértékben segítette az új Mini, melyből a tavaly májusi
piacrakerülés óta, vagyis egy év alatt 75 000 példányt értékesítettek. A piacok
szerinti növekedésben az Egyesült Királyság áll az élen 55 százalékkal, a
második helyen 25 százalékos növekedéssel Franciaország áll, hasonló eredményt
ért el Olaszország és Spanyolország is. A német piac, melyen már korábban is igen
előkelő helyen állt a márka, 6,2 százalékos javulást mutatott. Az Egyesült
Államokban 16,8 százalékos javulással a luxusautó-piac első helyére került a bajor
márka. Az ázsiai kereslet 39 százalékkal javította az ottani eladásokat. A BMW
motorkerékpár üzletága 7,7 százalékkal erősödött. |