Ellophatatlanok a BMW-k? (1999. november 30.)

A BMW-k magyarországi vezérképviselete újabb frontot nyitott a márka presztízsének további növelésére. A szakmai körökben is sok vihart kavart, a hátsókerékhajtást dicsőítő, reklámkampányuk után most a BMW-k lopásállóságát bizonyító adatokat tettek közzé. A Wallis Motor Kft. kérésére az ORFK nyilvános körözési adatai alapján elkészült az a statisztika, amely szerint eléggé nehéz feladat lehet a BMW-k ellopása. A körözési listán, melyen 1999. október 18-án összesen 104 085 gépjármű alvázszáma szerepel, nincs egyetlen olyan 1995. január 1. után gyártott, Magyarországon forgalomba helyezett BMW gépkocsi sem, melyet bizonyítottan kulcs nélkül tulajdonítottak el, és csak három olyan eset van ahol ez egyáltalán felmerülhet.
A több mint százezer körözött gépjármű közül összesen csupán 10, azaz tíz olyan 1995. január 1. után gyártott BMW gépkocsi van (0,01%), melyeket Magyarországon helyeztek forgalomba. A tíz gépkocsi közül hétről biztosan tudható, egyről feltételezhető, hogy a saját kulcsával tulajdonították el, míg további két esetben nincs információ arról, hogyan tulajdonították el. A sajtóközlemény szerint a hihetetlenül jó statisztika annak köszönhető, hogy az 1995 január 1. után gyártott minden BMW-be az EWS II ill. EWS III védelmi rendszert építik. Az angol What Car neves lap lopási tesztjét is tartalmazó közlemény a következő magabiztos kijelentésekkel fejeződik be: "Az adatokból szembeszökően látszik, hogy a BMW gyári védelmi rendszere gyakorlatilag tökéletes biztonságot nyújt az eltulajdonítás ellen. A BMW tulajdonosnak egy dolga van csak: az autóval kapott négy kulcsra vigyázni. Ennél nagyobb biztonságot ma egyetlen autógyártó cég sem tud nyújtani gyári védelmi rendszerével."