Változtatható differenciálzár a BMW M3-ban (2000. július 14.)

A 2001 első negyedében érkező BMW M3-at a BMW M GmbH és a GKN Viscodrive GmbH által közösen fejlesztett, Változtatható M Differenciálzárral felszerelt differenciálmű segíti az erősebb motor teljesítményének kihasználásában. A szerkezet legfőbb erénye a gyár szerint, hogy az autó közel azonosan gyorsítható a különböző felületű utakon, ugyanakkor a kormányzást és a haladást is stabilabbá teszi, fokozva a biztonságot és a vezetés élményét. A gyári tájékoztató szerint a "Változtatható M Differenciálzár" jelentős előnyöket mutat mostoha körülmények között is, pl. a Dinamikus Stabilitás-szabályozással (DSCIII) valamint az 50-50 százalékos súlyelosztással kiegészülve csúszós úton is olyan stabilitást nyújt, melyet eddig ilyen teljesítményű sportautóval lehetetlennek véltek megvalósítani. Az újfajta differenciálzár nem a névtől megszokottan működik, a kerekek túlzott fordulatszám-különbségét felismerve egy beépített, karbantartást nem igénylő hidraulikus szivattyú segítségével egy dugattyún, valamint egy többtárcsás tengelykapcsolón keresztül a fordulatszám különbség függvényében hajtóerőt továbbít a jobban tapadó kerékhez.