
A tavaly legsikeresebb
modell kategóriájában indul az F650 CS, mely bevezetőmodell a motorozás
szenvedélyébe |
Általánosságban 5 %-kal több
motorkerékpár talált gazdára 2001-ben, mint az azt megelőző évben. A BMW
17,3 százalékkal több példányt tudott értékesíteni, így piaci részesedése is
nőtt. A kétkererkű eladások több mint 10 százalékát (10 614 db) a C1 tette
ki, de az ezen kívüli eladások is 13,5 százalékkal nőttek. A siker titka a
gyáriak szerint a tavalyi évben debütált modellek, s a világújdonság
integral ABS volt. A gyár szívügyének számító németországi motorkerékpár
piac 7,2 százalékos csökkenést mutatott, míg a BMW 6,6 százalékkal növelte
ottani eladásait. A 2001-ben fogyott 95 327 darab kétkerekű 70,8 százalékát
exportálták, ebből 13 023 darabot az Egyesült Államokba, 10 151-et
Olaszországba, 7 213-at Franciaországba, Angliába 3 428 darabot, s még a
Japán piacon is elkelt 2 801 darab. Magyarországon 124-ről 190-re nőtt az
eladott BMW motorok száma, így a növekvés 53 százalékos. A tendencia
folytatódásával évi 100 ezres eladást vár el a gyár, ehhez ösztönzésül
piacra dobja az F650 CS modellt, mely a tavaly bestseller F650 GS-hez
hasonlóan alsóbb kategóriában kívánja nyújtani a nagymotorok adta
élvezeteket. További újdonság a az F1150 GS Adventure enduró, mely állítólag
aszfalton sem kíván kompromisszumokat. Mivel 2001-ben 21 százalékkal nőtt a
BMW motorkerékpárok gyártása, s a gyár alkalmazottjainak száma is 2400-ról
2700-ra ugrott, a cég 2003-ra 16 000 nm-es új összeszerelő és festőüzemet
tervez létrehozni. |