Egyre több BMW motorkerékpár fogy (2002. március 8.)

Nagyobb kép
A tavaly legsikeresebb modell kategóriájában indul az F650 CS, mely bevezetőmodell a motorozás szenvedélyébe

Általánosságban 5 %-kal több motorkerékpár talált gazdára 2001-ben, mint az azt megelőző évben. A BMW 17,3 százalékkal több példányt tudott értékesíteni, így piaci részesedése is nőtt. A kétkererkű eladások több mint 10 százalékát (10 614 db) a C1 tette ki, de az ezen kívüli eladások is 13,5 százalékkal nőttek. A siker titka a gyáriak szerint a tavalyi évben debütált modellek, s a világújdonság integral ABS volt. A gyár szívügyének számító németországi motorkerékpár piac 7,2 százalékos csökkenést mutatott, míg a BMW 6,6 százalékkal növelte ottani eladásait. A 2001-ben fogyott 95 327 darab kétkerekű 70,8 százalékát exportálták, ebből 13 023 darabot az Egyesült Államokba, 10 151-et Olaszországba, 7 213-at Franciaországba, Angliába 3 428 darabot, s még a Japán piacon is elkelt 2 801 darab. Magyarországon 124-ről 190-re nőtt az eladott BMW motorok száma, így a növekvés 53 százalékos. A tendencia folytatódásával évi 100 ezres eladást vár el a gyár, ehhez ösztönzésül piacra dobja az F650 CS modellt, mely a tavaly bestseller F650 GS-hez hasonlóan alsóbb kategóriában kívánja nyújtani a nagymotorok adta élvezeteket. További újdonság a az F1150 GS Adventure enduró, mely állítólag aszfalton sem kíván kompromisszumokat. Mivel 2001-ben 21 százalékkal nőtt a BMW motorkerékpárok gyártása, s a gyár alkalmazottjainak száma is 2400-ról 2700-ra ugrott, a cég 2003-ra 16 000 nm-es új összeszerelő és festőüzemet tervez létrehozni.