AC Schnitzer BMW - Erőfölény (2001. május 10.)


A frontspoilerbe integrálták a ködlámpákat és a fékekhez hűtőlevegőt szállító légterelőket. A küszöbelemek közelebb húzzák a kocsi alját az úthoz, az áramvonalas tükrök javítják a légellenállást. A csomagtartóra ültetett egyenes szárny nagy sebességnél a hátsó tengely leszorításáért is felel

A német AC Schnitzer úgy gondolta, megmutatja a világnak, mit tud, és a 3-as kupé-BMW alapjait felhasználva megépítette az S3 A.R.T. (Advanced Racing Technology) nevű tanulmány- tuningvasát. A kocsit a cég versenysport-csapatának bevonásával készítették, adaptálva a sportpályákon már kipróbált technikai megoldásokat. Alapmotornak a bemutatóautóhoz a BMW S50 B32 jelű, hengerenként négyszelepes hathengeresét választották. Átalakították a hengerfejet, átformálták a szívó- és a kipufogóoldal csővezetékeit, belenyúltak a vezérlő számítógépbe. Így sikerült 370 lóerőt kicsikarniuk a háromliteres motorból (az átalakítás pontos menetéről a Schnitzer nem közölt információkat). A motor eszméletlen teljesítményét 45 százalékban önzáró differenciálművön át osztják le a két hátsó keréknek. A menetteljesítmények javítása felé vezető úton nem csupán az erőforrást izmosították, hanem igyekeztek csökkenteni az autó tömegén, minden fölöslegesnek ítélt berendezési tárgyat kidobtak. A hátsó ülések is lapátra kerültek, az elülsők helyét pedig kevlárvázas, négypontos biztonsági övvel szerelt sportülések vették át. A kétszemélyesre redukált utastérbe spártai, könnyített műszerfaltömböt, alumíniumpedálokat és lábtartót, továbbá háromküllős sportkormányt szereltek. A kerékfelfüggesztés módosításait sem részletezték, csak annyit közöltek, hogy azon is könnyítettek, és precízebbé tették a kormányzást, stabilabbá a futást. A fékek hatékonyságát elöl 334 mm, hátul 328 mm átmérőjű tárcsák felszerelésével növelték. A keréktárcsák mérete hasonlóképp brutális, előre 9x19 méretű felniket és 245/35 ZR 19 jelű gumikat, hátulra 9,5x19 colos tárcsákat és 275/30 ZR 19 jelölésű abroncsokat szereltek. Az S3 A.R.T. sorozatgyártását nem tervezik, így árat sem közöltek.

Az AC Schnitzer S3 A.R.T. adatai

Motor

Soros, hathengeres

Furat [mm]

86,4

Löket [mm]

91

Hengerűrtartalom [cm3]

3201

Kompresszió

12:01

Teljesítmény [LE/kW/perc]

370/272/7900

Nyomaték [Nm/perc]

380/4500

Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra [s]

4,7

Végsebesség [km/h]

kb. 290