BMW Z4  - nem egy számmal nagyobb (2002. július 8.)

Nagyobb kép
A BMW kis sportkupéja messziről könnyen összetéveszthető elődjével. A frissített formában a technika frissült igazán

A BMW szeptember végén, a Párizsi autószalonon mutatja be a Z3 sportkupé utódját, a Z4-et. A kétüléses nyitott roadster arányaiban szinte megegyezik elődjével, hiszen az alapok maradtak. Adott volt a hosszú motorháztető, a nagy tengelytáv és következményeként a rövid túlnyúlások, valamint a szinte a hátsókerékhez vitt üléspár. A forma részleteiben sokkal gazdagabb és dúsabb lett a korábbinál. A motortérben kétféle benzines erőforrás bújhat meg. A Z4 2.5i motorja 2,5 literes, teljesítménye 192 lóerő, végsebessége 235 km/óra. A 231 lovas Z4 3.0i már a 250-esek klubjába tartozik, hiszen háromliteres erőforrásának 231 lova akár 250 km/óráig is repítheti a kis kasztnit. Az erőátvitelről a hármas BMW-ből átörökített hátsó tengely felé öt, illetve az erősebbik modellnél hat fokozatos kéziváltó gondoskodik, felárért ötsebességes automatváltó is szolgálhat. A tengelyek közt 50:50 súlyelosztású autó aktív biztonságáról Dinamikus Vezetési Kontrol (DDC) és Dinamikus Stabilitás Kontrol (DSC III) mellett defektbiztos abroncsok, fáradásmentes fékek és elektronikus rásegítésű szervókormány gondoskodik, a passzív biztonság különlegessége a beépített csővázas védelmi rendszer. A sportos de praktikusan sok pakolóhelyet rejtő beltér alaptartozéka a kormánykerék bőrborítása, extraként rendelhető a 16:9-es kijelzővel ellátott navigációs rendszer, valamint minőségi hifi és rádiótelefon. Az amerikai piacon októberben debütáló modell 2003 tavaszára ér el Európába, ekkor már elérhető lesz a mindkét motorváltozathoz rendelhető SMG hatsebességes szekvencionális váltóval is.