Bugatti sorozatban - Zöldút (2002. április 11.)

Nagyobb kép
Bugatti EB 16.4 Veyron – a műszerfal teljesítménymérő műszere százalékban méri az erőforrás igénybevételét

Az évek óta minden nagyobb autó-kiállításon bemutatott Bugatti Veyron végre gyártható. A tulajdonos Volkswagen-mérnökei által végletekig letisztított konstrukció igazi Forma–1-es elemekre épül. A szénszálas vázban a hátsó tengely elé épített Volkswagen-fejlesztésű tizenhat hengeres W-motor 1001 lóerőt teljesít, a végsebesség pedig több mint 400 km/óra. A négy hengersorhoz négy turbótöltő is tartozik, a teljesítmény szekvenciális kapcsolású hétsebességes váltón át jut a kerekekhez. A végső nevén 16.4 Veyronra keresztelt nemes 14 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 300 km/órára.