Citroën C3 újdonságok (2004. június 15.)

Nagyobb kép
A hazai Citro
ën eladások harmadát teszi ki a C3. Az eddig legnépszerűbb 70 lóerős 1.4i SX változatnál 230 000 forinttal drágább a 20 lóerővel erősebb és automata váltóval szerelt 1.4i 16V SX SensoDriveNagyobb kép
Július végén érkezik Magyarországra a megjelenésében szabadidőautósított C3 XTR
Nagyobb kép
A C3 XTR erőforrásaiként az alapgép erősebb, 16 szelepes darabjai sorakoznak, a futómű változatlan

Nagyobb kép
A
csomagtér bővítésére a tetősínekhez könnyen kezelhető, gyorsan mozgatható kereszttartókat ígér a gyár

A Citroën Hungária júniustól kínálja a márka hazai eladásainak harmadát kitevő C3-ast a konszern viszonylag új, 1,4 literes 16 szelepes 90 lóerős erőforrásával. Az eddigi legkedveltebb 1.4i SX változatnál 230 000 forinttal kerül többe a hengerenkénti 4 szelepes változat azonos szereltséggel, ám SensoDrive automata váltóval, 3 150 000 forintért vihető. A gyári értékek szerint városban 0,6 literrel kevesebb, azaz 7,6 liter üzemanyagot fogyaszt a 20 lóerővel erősebb 16 szelepes, mint a 75 lovas 8 szelepes, a városon kívüli érték mindkettő esetében 5 liter, kombinált fogyasztásban 0,2 literrel jobb az erősebbik változat: vegyes használatban 6 liter a gyári fogyasztási érték.
A sikeres C3 másik újdonsága a korábban már bemutatott szabadidőautósított XTR változat, mely hazánkba július végén érkezik. Ahogyan írtuk a szélesített, műanyag kerékjáratokkal, vaskos fekete lökhárítókkal és nagyobb visszapillantó tükrökkel felvértezett kisautó erőforrásai mind 16 szelepesek (1.4i 90 LE, 1.6i 110 LE, 1.4 HDi 92 LE). A hajtáslánc a korábbiakkal megegyező, SensoDrive automata váltóval is rendelhető lesz az álterepes, a futómű szintén az alappal megegyező. A csomagtér "moduboard" rendszere a kisebb csomagok elhelyezését segíti hajtogatható betétjével, az utastérbe alapáron kerülnek a gyerekcsomag részeként az elülső ülések háttámlájára szerelt felhajtható asztalkák és a gyerekfelügyeletre szolgáló második középső tükör. A városi szabadidő áráról még nincs információnk.