Cadillac feltámadás - Kapitális eszkaláció (2003. január 10.)

Nagyobb kép
Cadillac Sixteen - 5673 mm-es hossza 3556 mm-es tengelytávval társul. A középső oszlop nélküli tető üvegből van, a kerekek 24 colosak, négykerék kormányzás javítja a manőverezhetőségét
Nagyobb kép
A múltidéző két felöl nyíló gépháztetőt motorok emelik. A száraz karteles motor hengerkikapcsoló rendszere alacsony terhelésnél csak nyolc hengert tart életben. A vezérlés változó, a szelepek és azok rugói titán ötvözetűek. A kész motor maga is csak tanulmány

A 100 éves Cadillac rangjának visszahódítását célozza a világ legerősebb szériaautójának címére uszított, működő tanulmányautóval. A Sixteen (vagyis Tizenhat), már nevével is a cég 70 éve (!) született 16 hengeres vezérmodelljének legkarizmatikusabb paraméterére a hengerszámra utal. A mai 90 fokos, 16-os csupa könnyűfémből készül, és csak 32 szelepe van, az is nyomórudas (ohv), de a 13,6 (!) literes motor ennek ellenére (még feltöltő nélkül) is 1000 lóerős teljesítményt és 1355 Nm-es nyomatékot szül, és a hátsó kerekekre a négyfokozatú, automata váltón keresztül küldi. A karosszéria könnyűfém, a vázszerkezet acél és alu kombinációja, ezzel együtt a szuperlapos, agresszívra proporcionált fenevad tömegét 2270 kg-ra várják.