A Continental gumigyár véleménye alátámasztja az M1-es autópálya
rablóbrigádjainak meglétét. (1999. augusztus 21.)

Kézhez kapta a Continental gumigyár szakértői véleményét az a német
házaspár, akik egy júliusi éjszakán, az M1-es autópályán Budapest felé
haladva, gumidefektet szenvedtek. Tatabánya magasságában ugyanis felrobbant
a Mercedes A-140-esük bal hátsó gumiabroncsa, de a volánnál ülő férjnek,
sikerült az autó önmagától is működésbe lépő és a megperdülést, felborulást
megakadályozó fékrendszere "segítségével" biztonságosan megállni. Mint utóbb
kiderült a drámai megállás szerencséjükre éppen egy autós pihenő kijárata
közelében történt, ahol az éjszakai időpont ellenére többen felfigyeltek a
robbanásszerű hangra és a fékező gumik csikorgására. A feltételezések
szerint -amelyeket a korábbi hasonló, de rablással végződő esetek
támasztanak alá- ez mentette meg a házaspárt attól, hogy megtámadják őket
is. A Continental laboratóriumában újra összerakták a darabokra szakadt
abroncsot és fényképes szakértői véleményük azt bizonyítja, hogy a gumi
oldalfalát vékony szerszámmal kilyukasztották, mégpedig olyan helyen, ahol
defektsérülés nem következhet be. A házaspár a bábolnai benzinkutas pihenőig
zavartalanul utazott, ott magára hagyták autójukat és betértek kávézni. A
robbanást az okozta, hogy a lassan levegőt vesztő gumi felhevült.
A defektet okozó, majd az áldozatukat követő és kirabló társaság már régóta
ügyködik ezen az autópálya szakaszon. Módszereik közé tartozik az is, amikor
már a parkolóban leeresztik a gumiabroncsot és az autóst ott helyben
rabolják ki. Az A2 Ol azt tanácsolja, hogy éjjel még a teljesen leeresztett
abronccsal is meg kell próbálni emberek közé jutni. Ehhez erősen csökkentett
sebességgel a leállósávban való haladás a legcélszerűbb megoldás, annak
ellenére, hogy a gumi biztosan, a felni pedig valószínűleg tönkre megy. A
legjobb megelőzés az autó saját őrzése a parkolás alatt.