Új fronttal állt elő a Fiat Ducato (2002. január 24.)

Nagyobb kép
Kívűlről faceliftesek a változások, a különös formájú visszapillantó mikorkamerát is rejthet

A február elején Amsterdamban megrendezésre kerülő European Road Transport Show-n mutatja be a Fiat a megújított Ducatot. Az eddig több, mint 1 200 000 példányban eladott sikermodell külsőleg lökhárítóiban és fényszóróiban változott, jelentős változtatás az utasfülkét érte a mindennapi használhatóság és kényelem érdekében. Az olaszok a gazdaságosság és a megbízhatóság terén is az elsők között kívánnak lenni, motorválasztékuk ennek szellemében: egy újonnan kifejlesztett 81 kW-os (110 LE) 2.3 JTD 16 szelepes Sofim motor, két Common Rail rendszerű turbodiesel motor (2.0 JTD és 2.8 JTD változatokban), egy benzines 2.0 és végül két, minimális emissziós kibocsátású motor, egy benzin-metángáz vegyes üzemű és egy benzin-LPG rendszerű motor. Mivel napjainkra a biztonság kérdése már a haszonjárművek körében is uralkodó, ezen is dolgoztak a fejlesztők. A vezetői légzsák után 120 literes utaslégzsák és oldallufik is védik az utasokat. Erősítették a karosszériát, az izmosabb verziókon hátul is tárcsafék szolgál, a biztonsági extrák köre is kibővült: négyzónás ABS, elektronikus fékerőelosztó és kipörgésgátló is kérhető. A furgonok közt igazi csemege a mikrokamerás visszapillantó tükör, amely előzéskor érzékeli a vezető által be nem látott holtteret; a furgon mögötti teret figyelő kamera, valamint tolatásérzékelő szenzor; a sebességtartó automatika, s a Fiat Connect nevű információs-telematikus rendszere.