
Dunlop SP Sport Maxx - az új, kötött forgásirányú abroncs középső bordája a
márka- és a modellnevet is viseli, két oldalán a megszokott vízelvezetők
gyári szóhasználattal "hullámformájúak". Az előd SP Sport 9000-hez képest 2-3
százalékos árnövekedésre számíthatnak a vevők a növelt stabilitás és jobb
kezelhetőség mellett |
A Dunlop a
hét elején mutatta be
Győrben a kelet-európai sajtónak
legújabb, nagyteljesítményű autókra szánt abroncsát, az SP Sport Maxx-et, mely
az 1997-ben megjelent SP Sport 9000-res sorozatot váltja le. Az elődnél
több, 32 méretben (16-22 col között a két véglet a 205/55 ZR 16 és a 305/30
ZR 22) készülő abroncs elsősorban a száraz útviszonyok közötti
kezelhetőségben, irányíthatóságban és stabilitásban kívánta felülmúlni
elődjét. Az egyéb jellemzők megtartása érdekében a választott célokhoz a
jobb vízlepergető képesség, növelt gyorsulási és fékteljesítmény elérésére
fejlesztették a korábbiaknál több szilikát tartalmazó Silica Plus
futófelületet. A magasabb kanyarsebességek teljesítéséhez a nagy sebességű
egyenes haladást és magasabb kormányzási precizitást segítő középső borda
mindkét oldalán 10-10 sugárívre optimalizálták a lehető legjobb felfekvést. Az
előbb említett technológia gyári neve Multi Radius Tread - MRT, ezt a Dunlop
kizárólagos beszállítóként már alkalmazta a Német Túraautó Bajnokságban, a
DTM-ben. A nedves útviszonyok közötti biztos útfogás érdekében kötött
forgásiránnyal készülő abroncs mintázata a gyáriak szerint alacsony
zajszintet és gyors vízelvezetést eredményez.
Noha igen körülményes a különböző gumiabroncsok összehasonlítása, -
kiváltképp, ha a közöttük lévő különbség nem is nagy mértékű - a Rábaringen
zajlott bemutató során a nagysebességű kanyaroknál valóban úgy éreztük, hogy
magasabb tapadást biztosított az SP Sport Maxx, mint elődje.
Sajti Miklóst, a Goodyear Dunlop Tires magyarországi marketing igazgatóját kérdezve megtudtuk,
hogy az előd SP Sport 9000 azonos méretű darabjainál mindössze 2-3
százalékkal drágább az SP Sport Maxx,
így az ajánlott kiskereskedelmi bruttó árak 50 000 forinttól indulnak. Az
importőr kiemelte, hogy ettől a kereskedők akár 20 százalékkal is
eltérhetnek az egyéni akciók következtében.
Az új abronccsal a vevők
meggyőzése mellett a Dunlop minél több márka gyári beszállítójává is kíván
válni. A nagyteljesítményű luxusautók közül például az Audi A8 is ezen
abronccsal fog kigördülni a jövőben; az együttes próbájára a hét végén lesz
lehetőségünk, erről is be fogunk számolni. |