Dunlop SP Sport Maxx - Gumicsúcs (2004. március 30.)

Nagyobb kép
Dunlop SP Sport Maxx - az új, kötött forgásirányú abroncs középső bordája a márka- és a modellnevet is viseli, két oldalán a megszokott vízelvezetők gyári szóhasználattal "hullámformájúak". Az előd SP Sport 9000-hez képest 2-3 százalékos árnövekedésre számíthatnak a vevők a növelt stabilitás és jobb kezelhetőség mellett

A Dunlop a hét elején mutatta be Győrben a kelet-európai sajtónak legújabb, nagyteljesítményű autókra szánt abroncsát, az SP Sport Maxx-et, mely az 1997-ben megjelent SP Sport 9000-res sorozatot váltja le. Az elődnél több, 32 méretben (16-22 col között a két véglet a 205/55 ZR 16 és a 305/30 ZR 22) készülő abroncs elsősorban a száraz útviszonyok közötti kezelhetőségben, irányíthatóságban és stabilitásban kívánta felülmúlni elődjét. Az egyéb jellemzők megtartása érdekében a választott célokhoz a jobb vízlepergető képesség, növelt gyorsulási és fékteljesítmény elérésére fejlesztették a korábbiaknál több szilikát tartalmazó Silica Plus futófelületet. A magasabb kanyarsebességek teljesítéséhez a nagy sebességű egyenes haladást és magasabb kormányzási precizitást segítő középső borda mindkét oldalán 10-10 sugárívre optimalizálták a lehető legjobb felfekvést. Az előbb említett technológia gyári neve Multi Radius Tread - MRT, ezt a Dunlop kizárólagos beszállítóként már alkalmazta a Német Túraautó Bajnokságban, a DTM-ben. A nedves útviszonyok közötti biztos útfogás érdekében kötött forgásiránnyal készülő abroncs mintázata a gyáriak szerint alacsony zajszintet és gyors vízelvezetést eredményez.
Noha igen körülményes a különböző gumiabroncsok összehasonlítása, - kiváltképp, ha a közöttük lévő különbség nem is nagy mértékű - a Rábaringen zajlott bemutató során a nagysebességű kanyaroknál valóban úgy éreztük, hogy magasabb tapadást biztosított az SP Sport Maxx, mint elődje.

Sajti Miklóst, a Goodyear Dunlop Tires magyarországi marketing igazgatóját kérdezve megtudtuk, hogy az előd SP Sport 9000 azonos méretű darabjainál mindössze 2-3 százalékkal drágább az SP Sport Maxx, így az ajánlott kiskereskedelmi bruttó árak 50 000 forinttól indulnak. Az importőr kiemelte, hogy ettől a kereskedők akár 20 százalékkal is eltérhetnek az egyéni akciók következtében.
Az új abronccsal a vevők meggyőzése mellett a Dunlop minél több márka gyári beszállítójává is kíván válni. A nagyteljesítményű luxusautók közül például az Audi A8 is ezen abronccsal fog kigördülni a jövőben; az együttes próbájára a hét végén lesz lehetőségünk, erről is be fogunk számolni.