Opel Eco Speedster - száguldó dízeloffenzíva (2002. szeptember 27.)

Nagyobb kép
A Speedster alapjaira épülő, de aerodinamikailag jelentősen javított (cw =0,20) sportkocsi tömegét 660 kilogrammra szorították
Nagyobb kép
A versenyautós, hosszú hátfallal a dízelmotor képességeit kívánja demonstrálni a gyár

Az Opel legújabb tanulmányának, a dízelmotoros, könnyített Speedsternek bemutatásával kezdi meg történetének legnagyobb dízelrohamát. 2003 végéig a teljes, 177 lóerőig terjedő teljesítménytartományban négy teljesen új, közös nyomócsöves gázolajos motort kíván piacra hozni a rüsselsheim-i gyár. Alacsony tömegének köszönhetően a 112 lóerős CDTI-Ecotec (hengerenként négyszeleppel, 1600 bar nyomású variálható geometriájú turbófeltöltővel szerelt) motor által az Eco Speedster az első tesztmérések során 250 km/h sebességet tudott elérni, az MVEG ciklus szerint mért fogyasztása 2,5 liter.
A tanulmányterv hátteréről így nyilatkozott az Opel vezérigazgatója, Carl Peter Forster: „Az Eco-Speedster jól példázza átfogó dízeloffenzívánkat, egyúttal bemutatja az Opel műszaki képességeit a hajtóművek, a könnyűszerkezetes építés és az aerodinamika terén. 2003 végéig összesen négy korszerű, közös nyomócsöves dízelmotort hozunk ki, széles teljesítmény-spektrummal, kis súllyal és kedvező fogyasztással.”

Nagyobb kép
A szárnyasajtó alatt a széria Speedsterénél
is sportosabb az öngyújtós prototípus belseje