
A környezetbarát kisautó első
lökhárítója, motorházteteje és hűtőrácsa az egyszerűbb bonthatóság érdekében
egyetlen elem

A természetes anyagokat és
színeket felvonultató beltér másodpercek alatt hálószobává alakíthatja magát |
A Renault legfrissebb
koncepcióautója, az Ellypse a természetességre törekszik berendezésével,
egyszerű, minimalista felépítésbe rejtett szolgáltatásaival, s a
környezettiszteletével. A lágy vonalakkal rajzolt 3,9 méter hosszú kisautó
színvilága is a természetből vett. Az autó nyitottságát üvőlti a jobb oldali
két irányba is nyiló hátsó ajtó, mely az elsővel lengőajtószerűen nyitva a B
oszlop hiányában minden akadályt elhárít az autóba jutástól. A rohanó
világba illően az ülések egy gombnyomásra a padlóra süllyednek, s
ergonómikus fekvőfelületet biztosítva adnak pihenései lehetőséget 2 személy
számára. A szinte kizárólag újrahasznosított alumíniumból, acélból,
műanyagokból, s a szigetelő elemeknél akár még sörös üvegekből, s
rekeszekből építkező autó utóéletére gondolva minél kevesebb különálló
elemet alkottak, s minden alkatrészen feltüntették előállítási anyagát a
további újrahasznosítás elősegítésére. A környezetvédelem jegyében a
kenőanyagokat és folyadékokat minimálisra csökkentették, például a fékek már
vezetéken keresztül kapnak jelet. Erőforrásul egy 1.2 literes 100 lovas, 200
Newtonméteres common-rail dízelmotor szolgál. A belsőégésű motor mellé
került egy 12 kw-os elektromotor is, mely a Toyota Priushoz hasonlóan többek
közt a fékezési energiát hasznosítva töltődik. A villanymotor a hagyományos
aggregát indítómotorjaként, kiegészítőjeként, vagy esetleg
helyettesítőjeként is funkcionálhat, s mellette a 42 voltos elektromos
hálózaton keresztül számos fogyasztót, például a csupaüveg tető napelemeiből
is táplálkozó elektronikus klímaberendezést szolgálhatja ki. A négyutas
katalizátorral ellátott autó alacsony, 980 kg-os tömege a fejlett technikájú
hajtóművel párosulva 3,2 literes fogyasztást eredményez a gyártó szerint. |