A Peugeot már kiéhezett az Év autója díjra (2001. november 20.)

A Peugeot Hungária kommunikációs igazgatója, Bálint Zsófia az alábbi sajtóközleménnyel reagált az Év autója cím elnyerésére:

A PEUGEOT 307 NYERTE EL "A 2002. ÉV AUTÓJA" CÍMET

A 21 ország 55 szakújságírójából álló bizottság a most 39. alkalommal megtartott "Év autója" díjkiosztáson a Peugeot 307-et választotta a

"2002. év autójának".

A 307 a díjra benevezett 29 újdonságból előzetesen kiválasztott hét modell közül került ki győztesként.
A megtisztelő díjat harmadszor nyerte el oroszlános emblémát viselő modell: 1969-ben az 504, 1988-ban a 405 érdemelte ki az év autója címet. A most kiosztott díjjal a márka üdvöskéje méltó elismerést szerzett, amely egész 2002-ben elkíséri. A Peugeot értékelése szerint a díj annak a bátorságnak az elismerése, melynek nyomán a márka egy eredeti felépítésű és erőteljes egyéniségű járművel jelentkezett a legerősebb és legfontosabb kategóriában.
A nem teljesen hét hónappal ezelőtt bevezetett 307-et már most elsöprő népszerűség övezi. A még csak limuzin változatban és bővítés előtt álló motorkínálattal kapható 307-ből eddig 250.000 példányt értékesítettek világszerte, így bizonyára teljesül az év végéig tervezett 300.000 darabos eladási célkitűzés.
Október végéig a Peugeot új középkategóriás modellje Franciaországban 72.000, Nagy-Britanniában közel 20.000, Spanyolországban 18.000, Itáliában 13.000, Németországban 11.500 vásárlót hódított meg.
A világon eladott 307-ek között egyenlő arányban osztozkodnak a benzines és a dízel változatok. A gyártó ugyanakkor azt reméli, hogy a háromféle Hdi motornak - köztük a részecskeszűrővel kínált változatnak - köszönhetően az első teljes évben hatvan százalék fölé emelkedik a dízelmotorral szerelt típusok részesedése.
Nyugat-Európában 2001 októberében 30.000 példányt helyeztek forgalomba (összesen 136.000 darabot értékesítettek a modell bevezetése óta), ezzel a 307 piaci részesedése a múlt hónapban elérte a 2,5 százalékot, és a második legkelendőbb Peugeot modell lett a 206 mögött (4,2%).
Franciaországban 6,7 százalékos részesedéssel zárta a 307 az elmúlt hónapot, ezzel a hazai eladások ranglistáján a negyedik, saját kategóriájában pedig az első helyre került.
Októberben a 307 nem csak Franciaországban, hanem Dániában is vezette a középkategóriás modellek eladási listáját.
A Magyarországon június közepén forgalomba került 307 ötajtós változatából 2001 október végéig 1513 kelt el. Az alig 5 hónapos eladási adatokat figyelembe véve az alsó középkategóriában 6 százalékos piaci részesedést ért el. A magyar piacon értékesített Peugeot 307-ek 20 százaléka Hdi, 80 százaléka pedig benzines erőforrással szerelt változat volt.
A 307 kínálat novembertől a 110 LE HDi változattal, decembertől pedig a 3 ajtós és automata váltóval szerelt változattal egészül ki.
A 307 értékesítési sikeréhez a jól szervezett ipari háttér is hozzájárul. Eddig 270.000 példányt gyártottak Sochaux-ban és Mulhouse-ban. A gyártóközpontok kapacitását az első negyedév óta folyamatosan növelték, így mára sikerült elérni a napi kétezer darabos termelést.
Bízva a 307 növekvő népszerűségében, amihez a legutóbbi Frankfurti Autószalonon bemutatott 307 SW ígéretes megoldásai is hozzájárulnak, a gyártó jövőre 550.000 darab 307 eladását tervezi szerte a világban. Ezzel a mennyiséggel a márka messze túlszárnyalná azt az eredményt, amelyet valaha is sikerült elérnie a középes kategóriájú modellek szegmensében.