A Toyota az első (2002. november 25.)

Nagyobb kép
Az FCHV prototípusa, az FCHV-4 tesztelés közben világszerte 130 000 km-t futott. A kedvező légellenálláshoz igazították a padlót is, a végsebesség 155 km/óra
Nagyobb kép
A belső nem árulja el az autó technikai fölényét
Nagyobb kép
Az acéltartályban a hidrogén nyomása teljes töltés esetén 35 Mpa, egy tankolás 300 km megtételéhez elegendő

A Toyota FCHV lett az első olyan üzemanyagcellás autó, melynek jóváhagyta piaci bevezetését a Japán Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium. Az engedély megszerzéséhez az autó fejlesztése után a kiszolgáló létesítmények (karbantartó állomások és hidrogéntankolási állomások) kiépítésére törekedett a gyár, amely 2003 végéig Japán, illetve az Egyesült Államok területén összesen 20 darab FCHV eladását tervezi. A Tokióban december 2-án forgalomba kerülő első 4 példány a Kormány Titkársága, a Gazdasági, Kereskedelmi és Ipari Minisztérium, a Közlekedési és Infrastrukturális Minisztérium, illetve a Környezetvédelmi Minisztérium szolgálatába kerül 1,2 millió Yen (mintegy 2,3 millió Ft) havi díj fejében.