FIAT Autó – 11,4 százalékos növekedés Európában (2004. május 14.)

Április hónapban a Fiat Auto Európában (15 EU tag + EFTA) 7,7 %-os piaci részesedést ért el, 11,4 %-kal magasabbat a tavalyi év hasonló időszakához képest. Ezzel a legmagasabb növekedést sikerült elérnie az európai autógyártók közül. Az európai új autó forgalombahelyezések összesen 4,1 százalékkal emelkedtek.
Az áprilisi eredmények mintegy megerősítették a 2004 első negyedévére jellemző pozitív tendenciát, mely során a Fiat Auto eladásainak növekedése 4,7 % volt az előző év első negyedévéhez képest. Bizonyítéka ez annak, hogy a Fiat Autóhoz tartozó márkák új modelljei egyre sikeresebbek és kedveltebbek az európai vásárlók körében.
Január-április hónapokban az európai forgalombahelyezések átlagosan 3,2 %-kal emelkedtek.
Április hónapban a Fiat márka 10,9 %-os növekedést könyvelhetett el az előző év áprilisához képest, a Lancia esetében a növekedés 28,4 %, míg az Alfa Romeo esetében 4,3 % volt.
Az „A” szegmensben a Fiat két modelljével is az eladási lista első három helyezettje között szerepel Európában: a Fiat Pandával az első helyen, a Fiat Seicentóval pedig a harmadikon.
Az egyterűek kategóriájában (L0) a Fiat Idea a második helyen végzett.
A Fiat Magyarország által forgalmazott márkák (Fiat, Alfa Romeo, Lancia) kiválóan teljesítettek a hazai piacon is.
Összességében 37 %-kal több személygépkocsit értékesített a cég (5 %-kos piacnövekedés mellett) 2004 első harmadában, mint 2003 hasonló időszakában. Ezzel a Fiat Csoport a tavalyi 4,1 %-ról 5,3 %-ra emelte piaci részesedését.
Ami a kishaszongépjárműveket illeti: a Fiat Magyarország 92 %-os eladásnövekedést tudhat magáénak, miközben a piac 16 %-kal bővült. Ha ezt lefordítjuk piaci részesedésre: 8,6 %-ról 15 %-ra növelte részvételét a Fiat a magyar haszongépjármű-piacon a január és április közötti időszakban.