Innovációs díjat nyert a Fiat Kutatási Központja (2002. szeptember 28.)


Az Alfa 156-os volt az első common-rail dízelmotorral kapható autó

A Fiat konszern Kutatási Központjának alelnöke, Rinaldo Rinolfi vehette át az Energia és Környezetvédelem kategóriában a „The Economist” innovációs díját a dízelmotoroknál alkalmazott „Common Rail” technológia kifejlesztése során kifejtett munkájáért. A Fiat csoport a nyolcvanas évek végén vágott bele a Common Rail Unijet koncepció technológiai és ipari megvalósíthatóságának vizsgálatába, '93-ban kezdhették meg a gyártás-előkészítési fázist, s '97-ben mutatták be az első "közös csöves" dízelmotorral szerelt autót, az Alfa 156 1,9 JTD-t. Az időközben kifejlesztett Multijet rendszer segítségével a befecskendezések számát növelve egyenletesebb, s tökéletesebb égést elérve tovább csökkentették a károsanyag kibocsátást és a fogyasztást is, miközben a motorok járása is finomabb lett. Az Euro 4-es emissziós normát teljesítő első Multijet motor a 75. Párizsi Autószalonon bemutatkozó 1,9 16V JTD 140 lóerejével az Alfa 147, 156, valamint a Sportwagon modellekben lesz megtalálható. A 2003-ban megjelenő 1,3 16V Multijet erőforrás a kisebb Fiatokba is bekerülhet majd.