Fiat-terv: olcsó és alig fogyaszt (1999. december 12.)

A Fiat szokatlan módon még csak alakuló koncepcióautója tervét tette nyilvánossá. A 3,5 méter hosszú kiscsaládi Ecobasic acél térrácsára műanyag héj borul. Csak a szélvédő és az elülső oldalablakok készülnek üvegből. A motortér fedele fixen le van csavarozva, csupán egy kis fedélke nyitható a folyadékok és az akku utántöltésére. Pedig érdemes a motort látni: az 1,2 l-es 16-szelepes, 4-hengeres, többszörös befecskendezős, közös csöves dízelmotor 61 lóereje 160 km/h csúcssebesség és 2,9 l/100 km álomfogyasztás elérésére elég. Olcsó és könnyű az utastér berendezése, a hálóülés műanyag támlája már feláras. A gyári opciós lista az egyszerű gyártás érdekében csupán kétféle első ülésből, légkondiból és bal hátsó oldalajtóból áll. A hátsó ülés támlája oldalra kihajtható, ülőlapja teherszállításkor a hátára fordítható. Egyszerű a műszerfal és a gyártási technológia is, hogy az ár alacsony legyen. A Fiat 2003 végére ígéri a latin Trabant megjelenését 5000 euro (1,3 millió forint) alatti áron.