Ford RallyConcept - a Fiesta raliváltozata (2002. október 26.)


A kis raliautó amennyire lehetett Fiesta maradt, designjában a Ford korábbi versenymodelljeiből is merített

A Ford formatervezői és mérnökei szoros együttműködéssel készítették el a RallyConcpet nevet viselő Fiesta raliautót. Az együttműködés fő célja volt, hogy ne csak funkcionális, hanem megjelenésben is igényes és az alapmodelltől nem elütő versenyautót építsenek. Az erőforrás alapja a Fiesta 1.6 literes Duratec motorja volt, a raliváltozatban 200 lóerő feletti teljesítményét hatfokozatú szűken áttételezett váltón keresztül adja le. A minden porcikájában gondosan tervezett kiegészítők mellett az alapgépből minél többet próbáltak megtartani, így maradt például az első fényszórók burája, mindössze a világítótesteket cserélték erősebbre. A belső térben az ülések hátrébb kerültek, ezért a kormány is jobban benyúlik; a műszerfal alapja az eredeti maradt, a középkonzol szórakoztató berendezései helyére kapcsolók, biztosítékok és relék kerültek, a kesztyűtartó helyén a navigátor műszerei trónolnak. Világújdonság, hogy a versenyváltozat minden egyes kapcsolójának helyét, formáját és anyagát is hosszas tervezőmunkával alakították ki.