A 205 lóerős Ford Mondeo bemutatója Budapesten. (1999. szeptember 1.)

A Ford új csúcsmodellel koronázta meg a Mondeo típuscsaládot, az ST 200 jelű autójuk 205 lóerős teljesítménnyel és látványos külsővel érkezett. Az A2 Online a nemrég tartott szűk körű sajtóbemutatón ismerte meg a sportos Fordot. Az ST 200 kialakításához a Mondeo V6-ot használták alapgépként, spoilerruhába öltöztették a kasztnit, megerősítették a futóművet és többleterőt adtak a V6-os Duratec motornak. A hengerenként négyszelepes, négy vezérműtengelyes, 2,5 literes, 170 lóerős aggregáton finom munkát végeztek, könnyítettek a dugattyúkon, felpolírozták a szívócsöveket és a hengerfej átömlőit, átírták a motorvezérlést. A teljesítmény 205 lóerőre, a nyomaték 235 Nm-re nőtt, miközben a fogyasztás a Ford ígérete szerint 10 liter körüli. A kinézet hangsúlyozottan sportos, nagy légbeömlők, fémrácsos hűtőmaszk és hátul kétoldali kipufogócsővég jellemzi az ST 200-ast. A nagyobb teljesítményhez illőn feszesebbé tették a futóművet, megerősítve az első segédvázkeretet és tömörebb formájú szilentblokkokat alkalmazva. A futóműkeményítés mellett 7x17 colos felniken 215/45 méretű gumik felelnek az úttartásért. A legnagyobb teljesítmény és nyomaték 5500/perc fordulatszám fölött jön a motorból, a gyors haladáshoz forgatni kell a V6-ost. 7,9 sec alatt érhető el állórajttal a 100 km/h, a kocsi 228 km/h-ig gyorsul, miközben, ahogyan rövid próbánk igazolta nagy sebességnél és hirtelen kormánymozdulatoknál is stabil. Belül is sportos a hangulat, bőr a váltószoknya és a kormány borítása, kékek a műszerek, az elöl ülők a testet jól fogó Recaro ülésekben ülhetnek miközben a biztonságukra szemből és oldalról légzsákok vigyáznak. Budapesten a próbapéldányokat látva, ketten már megrendelték a kocsit, annak ellenére, hogy hivatalos bemutatóját még meg sem tartották, sőt, jelenleg az ára is ismeretlen.