Frissensültek (1999. október 12.)

Felfrissítette a Citroën az öregecske Saxót. A kisautó a Xsarára jobban emlékeztető lámpákat és hűtőmaszkot kapott.

Megújult a Ford Fiesta. Külső formajegyei a "New Edge design" alapmotívumait ismétli, beilleszkedve ezzel a típuskínálatba. A belső tér is megújult, most az egyenesek az uralkodók.

A Volkswagen két új motort adott a Lupónak. A 3 l fogyasztású dízel mellé bekerült egy kis, 1,4-es, 75 lovas TDI- motor, és egy 105 lovas (!) 1,4-es 16 szelepes, öt liter alatti fogyasztású közvetlen befecskendezéses (!) benzinmotor is.

A Volkswagen Borára hasonlító nagy, téglalámpás orrot kapott a ráncfelvarrt VW Polo.

A Pininfarina elkészítette az új Punto nyitott változatát. A Wish névre keresztelt 2+2 üléses kabriónak nagy az esélye a sorozatgyártásra.

Az Audi sportos sorozatát tette teljessé az S6 bemutatásával. Az összkerékhajtású autót 4,2 literes, V8-as, 340 lóerős, 420 Nm nyomatékú motor hajtja, a kocsi 5,7 s alatt gyorsul százra.

Két új TDI-dízellel gazdagodott az Audi motorkínálata: az A8 3,3 literes, V8-as, 225 lóerős, 480 Nm-es motort kaphat, amely 9,7 litert fogyaszt százon. Az A6 átdolgozott 2,5 literes, 180 lóerős, 370 Nm-es TDI-aggregáttal is megvásárolható.

Az Audi A8 3,1 méterre növelt tengelytávú változata is rendelhető.

Elkészült a legvadabb Audi-kombi. Az RS4 18 colos kerekeken gördül, 2,7 literes V6-os, 380 lóerős biturbómotor hajtja. Állórajttal 4,9 s alatt éri el a 100 km/órát.

A Nissan fellvarta a Terrano II ráncait. Külsejét új fényszórókkal, lökhárítóval és hűtőmaszkkal formálták át.

A Daihatsu 3 literes fogyasztású autót készített. A Syrion alapjaira épült kocsi motorja forradalmi kialakítású, 987 cm3-es, 3 hengeres, kétütemű dízel, hengerenként négy kipufogószeleppel, sorban elhelyezett turbófeltöltővel és kompresszorral. A vibráció és a károsanyag-kibocsátás egyaránt alacsony, az utóbbi megfelel az Euro IV szabványnak. A teljesítmény 61 LE, a nyomaték 155 (!) Nm.

A Honda bővíteni kívánja a
HR-V szabadidőautó vásárlókörét és elkészítette a praktikusabb ötajtós változatot.

A Renault növelt hosszal és kétoldali tolóajtóval is kínálja a Kangoo-t.

A Kia hosszított kasztnival és nyitott hátsórésszel is gyártja a Sportage terepjárót, és piacra dobja a Jeep alapú Sportage Classicot. A Clarus arcfrissítésen esett át.

A BMW hathengeres dízelt dugott a 3-as kasztniba 330d néven. A motor 184 lóerős, a nyomatéka 390 Nm, a kocsi gyorsulása 100 km/órára 7,8 s. A végsebesség 227 km/óra, a fogyasztás 6,8 liter gázolaj.

Elkészült az Opel Astra-sorozat csúcsa, a GSi utódja, az OPC. Motorja most is kétliteres, 16 szelepes, de már 160 lóerős.

A Ford Mondeo ST200 után piacra kerül a Cougar ST200 is. A motor itt is 205 lóerős, V6-os, 2,5 literes.
A Toyota Avensis 2,0 literes, közvetlen befecskendezésű common rail dízelt kapott. A teljesítménye 110 LE, a nyomatéka 250 Nm, a fogyasztást 5,7 literre ígérik.

Piacra kerül az új Toyota MR2. A kis kétüléses motorja 1,8 literes, 140 LE-s, a végsebessége 210 km/óra, a gyorsulása 0-ról 100 km/órára 7,9 s.

A Mercedes S-osztály újra kapható 12 hengeres motorral. Az új benzines mamut mellett V8-as dízel is bekerülhet a motorháztető alá.

Jövőre piacon a Chrysler retroműve, a PT Cruiser. A harmincas éveket idéző különleges karosszériájával új irányzatot nyit.

Megújult a Mitsubishi Carisma, mintázatlanok a fényszórók, újak a lökhárítók és a hátsó lámpák. Finomodott a belsőtér is, a panaszok miatt javítottak a zajszigetelésen. Már 1,9 literes turbódízel motor is bővíti a kínálatot.

A Kia felfrissítette a Mazda 626 alapjaira épülő Clarust. A kozmetikázás forgatókönyv szerinti, elöl-hátul újra formálták a lámpákat és a lökhárítókat, változott a hűtőmaszk is.