Új, univerzális gyertya a Boschtól (2000. november 2.)

A Bosch megkezdte az Yttriummal ötvözött Super Plus nevű gyújtógyetyájának magyarországi forgalmazását. A ritka földfém igen erős tapadóképességű, a hő- és mechanikai korróziónak és eróziónak az eddig használt fémeknél és ötvözeteknél sokkal jobban ellenáll, így az adott gyertyatípuson belül nincs szükség nagyszámú alváltozatra, például a különböző elektroda-távolságok miatt. Jelenleg a Bosch a világon az egyetlen, amely képes Yttrium-mal ötvözött gyújtógyertya előállítására. A versenysportban és a gyári beszállítás területén máris kitűnő eredményeket értek el az Yttriummal készült gyújtógyertyák. Számos gépjárműgyártó az Audi, Fiat, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot és a VW újabb modelljei Bosch Super Plus gyújtógyertyával gördülnek le a futószalagról. A versenysportban a raliban az ezt a gyertyát használó Peugeot 206 S16-osok és az idei 24 órás Le Mans-i futamon győztes Audi R8-asok jó szereplései is ezt bizonyítják. A Bosch új gyertyatípusa előnyökkel jár a műhelyek, a kereskedelem és az autós számára egyaránt: mindössze 20 gyertyatípussal lefedhető a jelenleg futó benzinüzemű motortípusok 95%-a. Ennek egyenes következménye, hogy kevesebb típust kell raktáron tartani, tehát kevesebb pénzt köt le a raktárkészlet. Az autós a kevesebb gyertyatípusból a csomagoláson levő eddigi legegyszerűbb keresőrendszerrel könnyebben tudja kiválasztani a gépjárművébe való gyertyát. A gyár szerint műszaki előnnyel jár a kihegyezett testelektróda, amely lényegesen nagyobb gyulladási biztonságot nyújt, ezáltal optimális lesz a benzin-levegő keverék égése, ami megóvja a katalizátort és üzemanyagot takarít meg az autós számára.