Lánc Ferrari (2001. november 21.)

Az európai piaccal egyidőben, nálunk is megkezdődött a jelenlegi legkorszerűbb hólánctípus forgalmazása. Az olasz König gyár új modelljének érdekessége, hogy hóburkolat után aszfaltra érve, egy mozdulattal levehető az abroncsról. A Super Magic fantázianevű hólánc egyéb képességeit (gyorsszerelés, önfeszítés) néhány egyéb modell is tudja, de az automatikus lekapcsolásban világelső. A gyakran felszereléssel egyenértékű macerát jelentő leoldás miatt sok autós inkább fennhagyta aszfalton is a láncot, ami hamar tönkrement, de a vibráció az autót is megviselhette. A König Super Magicot érdemes lekapcsolni, mert a kényelemnek ebben az esetben is ára van, mérettől függően 20 és 30 ezer forintot kérnek érte.

A 10 milliméteres szemek között a jégen és kemény havon kapaszkodó keresztszemek játsszák a főszerepet. Az abroncs futófelületét a kioldó vezeték keresztezi A lánc néhány méter után magától ráfeszül a gumira, a képen látható szerkezet tartja feszes állapotában
Az önfeszítő rendszer bekapcsolásához a lánc felszerelésekor nem kell erőt kifejteni Az abroncs belső oldalára sosem kell nyúlni, az oldást a két kapcsolódó horog széthúzása jelenti
A kerék külső oldalán egy pöcköt kell meghúzni a leválasztáshoz A lánc valósággal leomlik a gumi két oldalára, feltétel, hogy a kioldó pöcök a kerék legmagasabb forgási helyzetébe kerüljön