A Honda ráfizet, de védi a környezetet (1999. november 10.)

A Honda elismerte, hogy 21 ezer dolláros, új modelljének minden példányán 6500 dollárt veszít, ugyanis ennyivel adja olcsóbban a bekerülési áránál. Az autó neve Insight és benzinmotor-elektromotor hibrid együttessel működik. A cég európai kutató és fejlesztőrészlegének vezetője Hisao Suzuki az anyagilag kamikázé jellegű vállalkozásról megjegyezte: "a jövőbe invesztálunk". A dolog mögött az húzódik meg, hogy a Honda be akarja hozni a Toyotát, amely két évvel ezelőtt jelent meg a hasonló Prius-szal. Az Insight benzinmotorja a Honda VTEC változó szelepvezérléses technikájával működik, 1.0 literes, három hengeres és különféle megoldásoknak köszönhetően csökkentett belső súrlódással dolgozik. Legnagyobb teljesítményét, az 56 lóerőt akkor adja le, amikor gyorsításkor az elektromotor besegít a benzinesnek. Átlagfogyasztása mindössze 3,4 liter 100 kilométerenként, holott menetteljesítménye egyezik a 1,5 literes Honda Civic képességeivel. Az Európába szánt jövő évi 500 darab Insight nagy részét Németországban, Angliában és Svájcban adják el, a franciák és az olaszok bejelentették, hogy náluk a piacot még nem érdekli az előremutató modell.