Árháború: jön a Kia Rio (2000. május 10.)

A közelmúltban Hyundai tulajdonba került Kia, új kategóriában harcol az európai vásárlók kegyeiért. A gyári terminológiában szubkompaktnak nevezett Rio, a Daewoo Lanossal és házon belüli konkurensként a Hyundai Accenttel száll szembe. A kombi jellegű ötajtós, és lépcsőshátú négyajtós karosszériával gyártott Riót 1,3 és 1,5 literes négyhengeres benzinmotorok hajtják. A kisebb változat 75, a nagyobb 96 lóerős. Az első kerekeket meghajtó motorok ötfokozatú kézikapcsolású, vagy négyfokozatú automata sebességváltón juttatják erejüket az útra. Az új autót új, a Hyundai szakembereivel közösen fejlesztett és a Ford valamint a Mazda mérnökei általi is megvizsgált motorok hajtják. A kisebb 1,3 literes 75, a nagyobb, 1,5 literes pedig 96 lóerős. A magyar piacra előreláthatólag csak az 1,5-ös érkezik majd meg, az is kizárólag ötajtós karosszériában. A gyárban rövid próbára nyílt alkamunk. Az OHC vezérlésű nyolcszelepes 1,3-as is dinamikusan mozgatta a könnyű autókat, még automata sebességváltón keresztül is. A hozzánk érkező 1,5-ös a más Kiákban már megismert, kissé lazán vezetett, de könnyen kapcsolható sebességváltón keresztül elég vehemensen viszi az autót, és a korábbi modellekhez képest javított motor- és szélzajkomfortjának köszönhetően 140-es tempóig csendben lehetet a kocsival utazni. Bár így sem kimondottan csendes az autó, a motorzaj még a végsebesség közelében sem zavaróan nagy. A szélzaj alacsony szintjében nagy szerepe van a precízen illesztett karosszériaelemeknek, és a szépen csukódó ajtóknak is. A futómű nem kifejezetten sportos, fékezésekkor és gyorsításokkor enyhe bólintásra hajlamos, jól eltalált csillapításának és rugózásának köszönhetően azonban határozott és jól kézben tartható alulkormányzott viselkedést ad a Riónak.
Az új Kia ősszel a vezérképviselet szerint versenyképes áron érkezik a magyarországi márkakereskedőkhöz.