Frissített Hyundai Elantra (2003. július 7.)

Nagyobb kép
Az alig változott forma a kompakt kategóriában mutat elegáns jegyeket. Most sportosítással kívánják csökkenteni a Lantra vásárlók 55 éves átlagéletkorát
Nagyobb kép
A függőlegesre cserélt rácsozatú légbeömlők a legnagyobb változás a műszerfalon. A GLS szintnél az ajtókba is szerelt csipogókkal dolgozó 6 hangszórós hangrendszer nem szólt szépen a Blaupunkt Alicante CD 32 fejegységgel
Nagyobb kép
Az
ötajtós csomagtere jól pakolható, de fedele a középmagasaknak peremével, az alcsonyabbaknak kiálló zárjával veszélyes

A Hyundai Magyarországon tartotta az újított Elantra (magyar nevén Lantra) nemzetközi bemutatóját. A külsőleg alig észrevehető változás a fényszórókat, a hűtőrácsot, az első szoknyát és benne a ködlámpákat, valamint a motorháztetőt és csomagértetőt érintette. A szolid átrajzolás következtében a légellenállási tényező két századdal csökkent, 0,31 lett. A biztonság terén jelentősen nőtt a rendelhető berendezések sora, extrapénzért kapható a blokkolásgátló elektronikus fékerőelosztóval, valamint hátul is tárcsa fékekkel, a kitörésgátló (TCS - Traction Controll System), valamint az oldalsó légzsákok. Az elülső, kétfázisú, utasoldalon foglaltságérzékelős, légzsákok mellett hátul 3 darab hárompontos öv és fejtámla, valamint Isofix gyermekülés rögzítők találhatóak. A motorkínálat alapja az eddig is szereplő 1,6 literes 107 lóerős benzines, a kétliteres változat újdonsága változó szelepvezérlése (CVVT - Continously Variable Valve Timing), melyet a Denso szállít, hatása a némileg növekedett 6000-es percenkénti motorfordulatnál leadott 143 lóerős teljesítmény, a tisztább üzem és a kisebb fogyasztás. A szintén 2,0 literes dízel ugyan közös csöves, de a Bosch elsőgenerációsa, ma már a harmadik a menő. Az öngyújtós maximális teljesítménye 4000-es főtengelyfordulatnál 112 lóerő, 235 Nm nyomatéka 1380-3200-ig élvezhető. A kizárólag a benzines erőforrásokhoz rendelhető 4 fokozatú automata újdonsága, hogy vezérlőcsipjét a motorirányítóéval egy mikroprocesszorba integrálták, így finomabb váltásokat ígérnek a gyáriak. A beltérben a műszerfal légbeömlői változtak, rácsozatuk ezentúl függőleges, irányításuk a komfortérzet érdekében puhított, a középkonzolon új a kártyatartó rés és a kvarc-óra is. A szivargyújtó alatt 12 voltos csatlakozó is található, a váltó elé került az opcionális ülésfűtés kapcsolója és a fényszóró-magasság belső állítása. Az állítható magasságú kormánykeréken nőtt az embléma, s a műszerfal feliratozása is változott a könnyebb olvashatóság érdekében. A vezető ablakához hasonlóan egy gombnyomásra nyíló tetőablak vezérlőgombjai körül lenyíló szemüvegtartó és olvasólámpa is helyet kapott. A jobbik, GLS szereltség része az átlagfogyasztás, hatótáv és megtett részút megjelenítésére alkalmas fedélzeti számítógép, az automata világításkapcsolás rendelhető.
A bemutató alkalmával az autók kipróbálására is lehetőséget kaptunk. A minden opcionális kiegészítővel felszerelt autók között sajnos az 1,6-os benzines erőforrás nem volt megtalálható. A kétliteres változó szelepvezérlésű 143 lóereje még egy személlyel sem nagy vehemenciával mozgatta az üresen 1278 kilós kasztnit, az előzésekhez visszaváltást igényelt. A futómű úthiba elnyelése jó, zaja csak enyhén jut az utastérbe. A zörejek közül a legcsúnyább talán a több tesztautóban is, hol egyik, hol másik oldalon zörgő felhúzott elülső oldalablak volt, igaz ez az előszériás darabok sajátja is lehetett. A legtöbb tárolóhelyet ugyan hangszigeteléssel látták el, de a rádió alatti rekesz gumi-alja az egyik autóban gyűrött volt, az elülső könyöktámasz aljában lévő pedig mindegyikben mozgott, a felső rekeszbe már nem jutott. Az úthibákon megzörrenő műszerfali műanyagvilág a kissé elavult dízelben gyorsításokkor is rezonált. Alapjáraton meglepő módon a dízel "mozgatta" kevésbé a belteret. A 120-nál 3000-et forgó benzines erőforrás hangja 3500-tól zavaró, a dízelé 3000-től, illetve minden húzatásnál. A váltó ugyan nem a mai többszinkronos és a hátramenet sem szinkronizált, így is egyértelmű úton, jól kapcsolható és a terhelésváltásoktól is elszigetelt. A vezetési helyzet kissé nehézkesen található meg a fix távolságú kormánykerékkel és a két csavarral elölről és hátulról döntögethető ülőlapú vezetőüléssel. A helyes beállítás után viszont a 180 centis vezető mögötti azonos magasságú utas lábai és az első támla között 10 centis rés marad.
Árakról és felszereltségekről senki sem nyilatkozott még a bemutatón, a szerény változás tükrében valószínűleg az árai sem változnak döntően. Az elődmodell 1,6-osa most 200 000 Ft kedvezménnyel 3 990 000 Ft-ért, a dízel akciómentesen 4 950 000-ért kapható.

További képeink