Mazda 6 - hathatósnak ígérkezik (2001. október 28.)

Nagyobb kép
Az ívelődő lámpák és a hűtőmaszk, valamint a bordázott motorháztető, az emelkedő övvonal és a kétszínű, bura alatt karikás hátsó lámpák sportos megjelenést adnak a nem feltétlenül sportautónak
Nagyobb kép
Nagyobb kép!
A belső térben is a sportos lelkek üdvözülhetnek

A hét elején, Tokióban a Mazda bemutatta teljesen új középkategóriását, melyet már új elv szerint egyszerűen 6-nak keresztelt a könnyebb megjegyezhetőség érdekében. A puritán név helyett kizárólag szülőhazájában az Atenza nevet viseli. Az aktuálisan élrevasalt karosszéria, a krómkarimás műszerek és a kagylós ülések mind a sportos megjelenést erősítik. A teljesen új tervezésű padlólemezhez a Mazda mérnökei új első- és hátsó felfüggesztéseket fejlesztettek, melyek ígéretük szerint a dinamikus vezetők igényeit ugyanúgy ki fogják elégíteni, mint a hosszú távú komfortos utazások elvárásait.
A "hatos" motorkínálatában is jelentős újdonságokat mutat: a várhatóan nem minden piacon kapható csúcsmodell 3 literes, V6-os S-VT (Sequential Valve Timing - szekvenciális szelepvezérlésű) motorja 219 lóerős maximális teljesítményét 6250-es percenkénti fordulaton fogja leadni, míg 273 newtonméter forgatónyomatéka 4750-nél ébred. Az európai dízelpiac kielégítésére fejlesztett kétliteres DIRECO-D elnevezésű motorok az Euro-IV-es normák teljesítése mellett benzines kultúráltságot és teljesítményt ígérnek alacsonyan leadott nyomatékkal. Az aktuális irányzat szerint hasonló paraméterekkel egy erősebb, valamint egy szelídebb verzió is tervben van. A 136 lóerős változat 310 newtonméteres maximális forgatónyomatékát 2000-es percenkénti fordulaton adja le, a csúcsteljesítményhez tartozó fordulatszám 3500 fordulat percenként. A 120 lóerős változat ugyanilyen nyomatékgörbével rendelkezik, csak teljesítménygörbéje esik vissza meredekebben a magasabb fordulatszám-tartományban.
A Mazda új sorozatával összességében minden konkurense felé kíván kerülni, egyértelmű, hogy olyan biztonsági szintre törekedtek, mely a legjobb Euro-Ncap értékelés várományosává teszi az autót. A frontlégzsákok nyílását az autó elejében elhelyezett érzékelők vezérlik, míg az utasfülke teljes hosszában végigfutó függönylégzsákokat, valamint az első üléstámlák oldalába épített oldalzsákokat az oldalsó oszlopokban elhelyezett érzékelők irányítják. A vezető lábterének megtartása érdekében a pedálsor 8 centiméteres visszaugrásra képes. A Mazda marketingje által hármas H szerkezetnek nevezett rendszer az ütközési energiákat a ferde ajtómerevítő rudakból az autó vastagabb és szilárdabb elemei felé továbbítja.
A kategóriaátlagnál 5 cm-rel szélesebb karosszéria, valamint az üléstér kialakítás a gyáriak szerint hosszabb távokra is kényelmes és kellemes teret ad. A különböző karosszériaváltozatok átlagosan 500 literes csomagtartója a hátsó ülések előrehajtásával sík rakodóteret adnak nagyobb tárgyak számára is.